סמנכ"ל התוכן רן תלם עוזב את קשת

תלם נחשב לאחד האנשים המרכזיים בזכיינית ערוץ 2 ובעולם התוכן הישראלי ותרם רבות להפיכתה של קשת לגוף השידור המוביל בישראל

רן תלם / צילום: איל יצהר
רן תלם / צילום: איל יצהר

רן תלם, סמנכ"ל התוכן של זכיינית ערוץ 2 קשת, עוזב את החברה. ל"גלובס" נודע כי תלם הודיע היום על החלטתו לעזוב את החברה לאחר 7 שנים בתפקיד.

תלם נחשב לאחד האנשים המרכזיים בזכיינית ובעולם התוכן הישראלי ותרם רבות להפיכתה של קשת לגוף השידור המוביל בישראל. במידה רבה, בכל הקשור למעמדו בשוק התוכן המקומי, תלם נחשב לאדם השני החזק בקשת אחרי המנכ"ל אבי ניר.

על-פי ההערכה, תלם עוזב את תפקידו לאור תחושת מיצוי.

תלם, 47, הוא למעשה חלק מקשת כבר 15 שנה. בשנת 2000 הוא הצטרף לזכיינית כמנהל פיתוח. לאחר 4 שנים עזב למספר שנים כדי לשמש סמנכ"ל התוכן של אולפני הרצליה. בשנת 2007 הוא חזר לקשת, וכעבור שנה התמנה לסמנכ"ל התוכן.

במהלך השנים בהן שימש בתפקיד, היה תלם אמון על עיצוב לוח השידורים של הזכיינית ועל השקת תוכניות מובילות, ובהן "האח הגדול", "מאסטר שף" ו"הכוכב הבא", לצד דרמות כמו "פלפלים צהובים", "עבודה ערבית" ו"חטופים" (שעובדה ל"הומלנד" זוכת האמי וגלובוס הזהב) וכן תוכניות דוקומנטריות.

לפני שנה בדיוק פוצל תפקיד סמנכ"ל התוכן בקשת לתפקיד נוסף - סמנכ"ל תוכניות, אליו מונה חיליק שריר. בעוד שריר הפך להיות ממונה על ניהול הלוח על תוכניותיו הקיימות, תלם התמקד בפיתוח תוכן לישראל ולעולם, ובאחרונה היה מעורב במספר פרוייקטים של קשת בדרום אמריקה.

תלם מסר בתגובה: "אני רוצה להגיד תודה רבה מאוד, מעומק הלב, לכל האנשים המצויינים שנתנו את הזכות לעשות לצידם ואיתם טלוויזיה מצוינת. קשת לא הייתה בשבילי מעולם מקום עבודה, אלא מקום שבו עשיתי את הדברים שבשבילם מתעורר אדם כל בוקר. יחד הגענו למקומות שאפילו בחלום נראו כמו דימיון, אבל הם קרו.

"אבל לפני שבוע שמעתי את שמעון פרס אומר משפט מקסים: 'איך תדע אם אתה צעיר? ספור את כל הישגיך, ספור את כל חלומותיך; אם השני גדול מהראשון - אתה צעיר'. אז בגילי הצעיר, אני מרגיש שזה הזמן ללכת ולהגשים עוד חלומות. יש הרבה כאלה. ומילה אחרונה למורה שלי, לאיש שלימד אותי כל מה שאני יודע, תודה רבה אבי, אין כמוך".

מנכ"ל קשת, אבי ניר, מסר בתגובה כי "בדיוק לפני 3 שנים פסענו רן ואני מחופשים ב'בלאק טיי' על השטיח האדום בדרך לטקס האמי. החליפה נראתה עליו הרבה יותר טוב. אחר-כך עמדנו שנינו על הבמה, מחייכים במבוכה בתוך קבוצת המפיקים והיוצרים של 'הומלנד', וקיבלנו את פסלון האמי. הקרחת שלו הבהיקה יותר.

"הרגע הזה ועוד רגעי שיא שחלקנו כולנו עם רן מסמנים בעיניי יותר מכל את הרוח של קשת. את האמונה בכך שקשת היא המקום בו אפשר ומצופה להגיע לכל המקומות שטלוויזיה יכולה להגיע אליהם. את כל המקומות והפסגות, שאנשים עם אמונה וכישרון, כמו רן, יכולים לשאוף ולהגיע אליהם.

"שנות העשייה המשותפת עם רן בקשת היו מסע ארוך, קשה, מוצלח, מפרך, לעתים מתסכל ולרוב מתגמל, לעתים לתוך הלילה, לעתים לאורכה ולרוחבה של ישראל, לעתים מסביב לכדור הארץ, מסע יצירתי קולקטיבי. על המסע הזה ועל כל מה שהוליד אני רוצה להודות לרן באופן אישי וגם להודות לו בשם הדירקטוריון, בשם העובדים ובשמם של הצופים. בשמי ובשם כולנו אני מאחל לו בהצלחה רבה בדרכו החדשה.

"אני מצטער על כך שלא הצלחנו להגיע להסכמה על הישארותו של רן בקשת, אך יחד עם זאת, הוא כבר שב אלינו, אחרי שיצא לדרך עצמאית... קשת עצמה כבר עושה צעדים גדולים בדרך חדשה ולא סלולה, ואני מקווה שנוכל בעתיד קרוב למצוא את המקום בו דרכים אלה ייפגשו ובעיקר כיצד נוכל לבלות שוב יחד בחשיבה, בחדרי עריכה ועל השטיחים אדומים".