כץ: אם השמיים בחתונת רפאלי ייסגרו - מנהל רשות התעופה יפוטר

שר התחבורה זעם על החלטת מנהל רשות התעופה האזרחית לסגור את השמיים מעל חתונתה של בר רפאלי, לאחר שכבר הורה להשאירם פתוחים ■ "אני רואה בחומרה את הניסיון לפעול בניגוד להנחייתי ולמדיניות שקבעתי"

ישראל כץ / צילום: תמר מצפי
ישראל כץ / צילום: תמר מצפי

שר התחבורה ישראל כץ הודיע אתמול (ד') למנהל רשות התעופה האזרחית, יואל פלדשו, כי אם לא תבוצע הוראתו לשמור על השמיים פתוחים באזור שבו נערכת חתונתה של בר רפאלי, הוא יועבר מתפקידו.

איום זה מגיע לאחר שפלדשו אישר מוקדם יותר לחברת ההפקות של החתונה לבחור יחד עם הרשות מי יטוס ומי לא במרחב האווירי של מקום האירוע ביערות הכרמל.

"כמי שאחראי על תחום התעופה האזרחית ועל קביעת המדיניות, אני מצפה שתמלא אחר הנחייתי בנושא", מסר כץ לפלדשו. "אני רואה בחומרה את הניסיון לפעול בניגוד להנחייתי ולמדיניות שקבעתי. השמיים שייכים לכלל הציבור, ואין להעניק בלעדיות משיקולים מסחריים לגורמים מיוחסים. הצדק חייב להיעשות וגם להיראות".

בהודעת משרד התחבורה בנושא נמסר כי "החלטת השר שרירה וקיימת. כל מי שיבקש להפעיל כלי טיס במרחב שבו מתקיימת החתונה מחר בערב, יוכל להגיש בקשה לגורמים המוסמכים, והיא תטופל בהתאם לנהלים. לא תהיה שום העדפה, ולא תינתן שום בלעדיות לחברה כזאת או אחרת במתן אישורי הטיסה. השמיים יהיו פתוחים לכולם, ללא כל העדפה או משוא-פנים".

בשבוע שעבר ביקשו בני הזוג בר רפאלי ועדי עזרא יחד עם מפיקי חתונתם לקבל בלעדיות אווירית על צילום האירוע ולסגור את המרחב האווירי מעליו, זאת מאחר שתכננו להעלות לאוויר רחפנים, מסוקי צילום פרטיים וכלי טיס בלתי מאויישים, ששהייתם בשמיים מהווה איום בטיחותי על כלי טיס אחרים שעוברים בנתיב האווירי.

החלטת רשות התעופה האזרחית להיענות לבקשה הולידה גל של ביקורות מצד מפעילי טיס פרטיים וגולשים ברשתות החברתיות, שטענו לאפליה ולזלזול במשאב ציבורי שהופקר לטובת אדם מפורסם.

ביום ראשון האחרון קבע שר התחבורה כי יש לבטל את ההחלטה ולהשאיר את המרחב האווירי פתוח, בנימוק כי השמיים שייכים לכלל אזרחי ישראל, ואין לנהוג בהעדפה באירוע זה מול אירועים אחרים. "יש לשמור על שוויונית ומראית-עין במתן אישורי הטיסות", אמר כץ לאחר שהפך את החלטת רשות התעופה האזרחית.