10 הטייקונים הגדולים בכדורגל העולמי שווים יחד 165 מיליארד ד'

רשימת 10 בעלי ההון שמחזיקים במניות של קבוצות כדורגל מרחבי העולם: קרלוס סלים בפסגה, ברלוסקוני בפנים, וגם אוקראיני, אירי, סיני, אוסטרי, הודי - ושלושה רוסים

רומן אברמוביץ' / צילום: רויטרס
רומן אברמוביץ' / צילום: רויטרס

10 הטייקונים העשירים ביותר שמעורבים בבעלויות על מועדונים מהכדורגל העולמי שווים ביחד 165 מיליארד דולר. כך עולה מנתונים שנאספו על-ידי אתר "דיאריו גול".

הרשימה אינה כוללת את השייח'ים מקטאר שמחזיקים בפריז סן-ז'רמן, או את אלו מאבו-דאבי המשמשים כבעלים של מנצ'סטר סיטי - שכן הונם אינו נמדד על-ידי גופי תקשורת כלכליים כגון "פורבס".

במקום הראשון: קרלוס סלים המקסיקני, איל תקשורת שמחזיק בשלוש קבוצות כדורגל שונות: ריאל אוביידו מהליגה השנייה בספרד, והמועדונים ליאון ו-פאצ'וקה מהמדינה שלו. הונו עומד על כ-64.8 מיליארד דולר.

במקום השני: וואנג ג'יאנלין הסיני, שהשלים מוקדם יותר השנה רכישת 20% מההחזקות של אתלטיקו מדריד. בעליה של ענקית הנדל"ן WANDA מוערך ב-24.2 מיליארד דולר. 

אלישר אוסמאנוב הרוסי-אוזבקי, שברשותו 30% מארסנל האנגלית - במקום השלישי בדירוג, עם 14.4 מיליארד דולר, אותם עשה בעיקר מעסקי הכרייה; הבעלים של אימפריית משקאות האנרגיה האוסטרית רד-בול, דיטריך מאטשיץ, שהקים גם רשת מועדוני כדורגל מצליחה (ביניהם רד-בול זלצבורג האוסטרית, לייפציג הגרמנית וניו יורק רד-בול האמריקאית), במקום הרביעי עם 12.3 מיליארד דולר; טייקון הפלדה ההודי לאקשמי מיטאל, המחזיק בכשליש ממניות קווינס פארק ריינג'רס מליגת המשנה האנגלית סוגר את החמישייה הראשונה עם 10.9 מיליארד דולר.

מקומות 6-10:

6. רומן אברמוביץ' (רוסיה), בעלי צ'לסי האנגלית
שווי: 9.1 מיליארד דולר; מקור הון עיקרי: נפט 

7. דמיטרי ריבולובלב (רוסיה), בעלי מונאקו הצרפתית
שווי: 8.5 מיליארד דולר; מקור הון עיקרי: אשלג 

8. סילביו ברלוסקוני (איטליה), בעלי מילאן האיטלקית (52%) 
שווי: 7.4 מיליארד דולר; מקור הון עיקרי: תקשורת

9. רינאט אחמטוב (אוקראינה), בעלי שחטאר דונייצק האוקראינית
שווי: 6.8 מיליארד דולר; מקור הון עיקרי: מחצבים ופיננסיים

10. דניס אובראיין (אירלנד), מחזיק בכ-3% ממניות סלטיק הסקוטית
שווי: 6.6 מיליארד דולר; מקור הון עיקרי: תקשורת