פריגו ומיילן תובעות זו את זו בטענות על דיווחים כוזבים

ברקע - ניסיון ההשתלטות העוינת של מיילן על פריגו ■ המחיר שגוזרת הצעת מיילן למניית פריגו הוא כ-179 דולר - נמוך מהמחיר המקורי עליו דיברה מיילן, 205 דולר, אך גבוה ב-5% מהמחיר הנוכחי של פריגו בניו-יורק ובת"א

ניסיון ההשתלטות העוינת של חברת התרופות מיילן על פריגו הגיע בימים האחרונים לשלב התביעות המשפטיות ההדדיות. בשבוע שעבר הגישה פריגו תביעה נגד מיילן בבית המשפט של המחוז הדרומי בניו-יורק, ושלשום (ג') הגיבה מיילן עם תביעה נגדית משלה בבית המשפט הפדרלי במנהטן.

מיילן מבקשת להשתלט על פריגו בעסקה ששוויה הנוכחי הוא 26.3 מיליארד דולר, והיא הגישה בשבוע שעבר הצעת רכש רשמית לבעלי המניות של פריגו. דירקטוריון פריגו מתנגד לעסקה בתוקף והמליץ לבעלי המניות להתנגד להצעה.

במקביל, פריגו הגישה את התביעה נגד מיילן, בה היא טוענת כי זו פרסמה דיווחים כוזבים ומטעים כחלק מהצעת הרכש. פריגו מבקשת למנוע ממיילן להשלים את הצעת הרכש עד לתיקון הדיווחים, כדי לוודא כי בעלי המניות שלה לא יידרשו להכריע בנושא על בסיס מידע אותו היא מגדירה כמוטעה ושקרי באופן מהותי.

בין היתר, לטענת פריגו, טענתה של מיילן כי תוכל להשיג סינרגיות של 800 מיליון דולר בעקבות רכישת פריגו, אינה נכונה במקרה שמיילן תשיג רק שליטה על פריגו, ולא בעלות מלאה.

מנגד, מיילן טוענת בתביעתה כי פריגו מסרה דיווחים מטעים ושקריים - ועליה לתקנם. מיילן טוענת כי הדיווחים הללו בוצעו כחלק מהניסיון של פריגו למנוע את המיזוג ביניהן. מיילן מציינת כי יו"ר ומנכ"ל פריגו, ג'וזף פאפא, התנגד להצעתה בפומבי, מבלי להצהיר על כך שהוא מחזיק במניות מיילן בשווי של 220 אלף דולר.

אישור שיווק לג'ל לאקנה

הצעת הרכש של מיילן נוקבת במחיר של 75 דולר במזומן ו-2.3 מניות מיילן תמורת כל מניית פריגו, והמחיר הנוכחי שנגזר ממנה למניית פריגו הוא כ-179 דולר, נמוך מהמחיר המקורי עליו דיברה מיילן לפני כמה חודשים - 205 דולר - אך גבוה ב-5% מהמחיר הנוכחי של מניית פריגו בניו-יורק ובתל-אביב.

פריגו היא חברת תרופות גנריות, המתמחה בעיקר בתחום ה-OTC - תרופות שנמכרות ללא מרשם רופא. שלשום דיווחה החברה על קבלת אישור מרשות המזון והתרופות של ארה"ב (FDA) להשקת גרסה גנרית לג'ל BenzaClin, שמיועד לטיפול באקנה דלקתי. מכירות המוצר המקורי והגנריקה הסתכמו ב-231 מיליון דולר לשנה.