מת"א לניו-יורק ב-3 שעות: היורש של מטוס הקונקורד

תחייתו של מטוס הקונקורד: איירבוס מפתחת מטוס נוסעים חדש לטיסות טראנס-אטלנטיות שיטוס במהירות של 4,000 קמ"ש, כשבמקביל, קבוצת מיליונרים עתידה להחזיר את הקונקורד המקורי לפעילות בקרוב

קונקורד סימן 2, מטוס נוסעים, איירבוס, / צילום: וידאו
קונקורד סימן 2, מטוס נוסעים, איירבוס, / צילום: וידאו

קבוצה של חובבי טייס הצליחו לגייס סכום של 180 מיליון דולר, כלומר כ-720 מיליון שקל, על מנת להחיות את פעילותו של מטוס הנוסעים קונקורד.

על-פי הקבוצה שמכונה Club Concorde וכוללת מולטי-מיליונרים, חובבי טיסה וטייסים, הסכום הזה יספיק על מנת לרכוש דגם קיים של קונקורד שישמש לטיסות צ'ארטר פרטיות ותערוכות תעופה. הקבוצה מקווה גם לרכוש מטוס נוסף ולהציג אותו במרכז לונדון.

מטוס הקונקורד, שהגיע למהירות הגבוהה פי שתיים ממהירות הקול והטיס נוסעים מאירופה לניו-יורק ב-3.5 שעות, הוצא מהשוק בשנת 2003 בעקבות תאונה שהתרחשה בשנת 2000 וגבתה את חייהם של 113 נוסעים. בכל מקרה, הקבוצה מקווה לשפץ את המטוס ולעבור את כל המכשולים הרגולטוריים עד שנת 2019.

במקביל, ענקית התעופה והחלל איירבוס הגישה תוכניות למשרד הפטנטים בארה"ב לפיתוח מטוס שירש את מקומו של מטוס הנוסעים האגדי. קונקורד סימן 2 יהיה מסוגל לטוס במהירות הגבוהה פי 4 ממהירות הקול, כלומר כ-4,000 קמ"ש, ולהביא נוסעים מלונדון לניו-יורק בתוך כשעה.

עם זאת, בניגוד למטוס המקורי שהכיל עד 120 נוסעים, הקונקורד 2 יוכל להטיס עד 20 נוסעים בלבד, כאשר קהל היעד הוא אנשי עסקים ונוסעי VIP שמעוניינים לבצע נסיעות טראנס-אטלנטיות מהירות במיוחד.