רשמית: מפכ"ל המשטרה הבא הוא סגן ראש השב"כ המכהן

השר ארדן הביא לאחרונה את שמו של הסגן ר' לרה"מ נתניהו וקיבל את אישורו למינוי ■ בכוונת ארדן להביא את שמו של המועמד לאישור ועדת טירקל כבר בימים הקרובים

המועמד החדש לתפקיד מפכ"ל המשטרה הבא הוא סגן ראש השב"כ המכהן ר'. השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הביא לאחרונה את שמו לראש הממשלה בנימין נתניהו וקיבל את אישורו למינוי. בכוונת ארדן להביא את שמו של המועמד לאישור ועדת טירקל כבר בימים הקרובים.

ר' כיהן בעבר בתפקיד ראש החטיבה היהודית בשב"כ. הוא מכיר היטב את עבודת המשטרה ופעל במבצעים רבים בשיתוף-פעולה הדוק עם החטיבות המבצעיות ועם גורמי החקירה של המשטרה. גורמים בשב"כ אומרים כי הוא ראה את עצמו מועמד לתפקיד ראש השב"כ הבא לאחר סיום כהונתו של יורם כהן.

לאחר פארסת המינוי של גל הירש שלא יצא אל הפועל, החליט השר ארדן שלא לחכות עם המינוי עוד יותר. הוא החליט כי הוא מעוניין במועמד שאינו מתוך שורות המשטרה, וראש הממשלה בנימין נתניהו תמך במהלך. ועדת טירקל, שאחראית לאישור מינויי בכירים, תדון במועמדותו של סגן ראש השב"כ כבר בימים הקרובים.

במוצאי יום כיפור הודיע ארדן להירש כי הוא נאלץ להסיר את מועמדותו לתפקיד המפכ"ל לנוכח התמשכות הליך הבדיקה בעניינו. "גל הירש הוא ביטחוניסט עם קבלות", הבהיר ארדן. "מאז ההודעה הירש עובר מסע השמצות והכפשות, רצח אופי ועלילות. הציבור מביע תמיכה בגל ובמועמדותו".

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להחלטה להסיר את המינוי של הירש. "גל הירש הוא האיש הנכון לתפקיד המפכ"ל - כך אז חשבתי, וכך אני חושב גם היום", הבהיר נתניהו. "אלא שתהליך המינויים אצלנו הוא קשה, מתמשך, פוגעני וללא ספק ראוי לבחינה מחודשת".