ביהמ"ש בברזיל הקפיא לניימאר נכסים בשווי 48 מיליון ד'

חלוצה הברזילאי של ברצלונה נאשם בהעלמות מס במדינתו בהיקף של כ-15 מיליון דולר בין השנים 2011-2013 ■ גם ליונל מסי וחבייאר מסצ'רנו, חבריו לקבוצה, מתמודדים עם חקירות של רשויות המס

ניימאר, ברצלונה / צלם: רויטרס
ניימאר, ברצלונה / צלם: רויטרס

בית המשפט בברזיל מאשים את ניימאר בהעלמות מסים, והוציא צו להקפאת הנכסים שלו ושל משפחתו - השווים כ-47.6 מיליון דולר. כוכב הכדורגל נאשם כי התחמק מתשלומים בסך של כ-15 מיליון דולר לרשויות בין השנים 2011 ל-2013.

ההחלטה של שופט בית המשפט בסאו פאולו, קרלוס מוטה, להקפיא לשחקנה של ברצלונה נכסים בהיקף הגבוה פי שלושה מהסכום אותו לכאורה העלים מהרשויות - נובעת מהכוונה לכסות ריביות עתידיות וקנסות שעשויים להצטבר במסגרת תיק החקירה. מדובר גם על צעד שנועד למנוע מהחלוץ למכור את נכסיו לפני סיום ההליך המשפטי. מדובר בעיקר על נכסי נדל"ן ורכבים, כאשר חשבונות הבנק שלו יישארו נזילים בשלב זה.

סך נכסיו של ניימאר ומשפחתו מוערך על-ידי בית המשפט ב-58.5 מיליון דולר. לפי החשד - ניימאר לא דיווח לכאורה על כספים שהרוויח בחו"ל, בין היתר בגין שכרו בברצלונה.

ניימאר הוא לא הכוכב הראשון של ברצלונה שמסתבך עם רשויות המס: בשנים האחרונות מתנהל בספרד תיק נגד ליונל מסי, שעדיין ממתין למשפט בעניינו. לאחרונה פורסם כי שחקן אחר של ברצלונה, חבייאר מסצ'רנו הארגנטיני - נחקר אף הוא בעניין העלמות מסים.