נעילה שלילית בבורסה; אופקו נפלה 11.4%, טבע 5.2%

המסחר הסתיים מוקדם לרגל חול המועד סוכות ■ מניות התרופות נחתכו בעקבות התוכנית שהציגה הילרי קלינטון ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.37 מיליארד שקל

נעילה שלילית היום (ג') בבורסה בצל הנעשה בשוקי העולם בסוף השבוע ובחג סוכות, אך הירידות התמתנו לעומת הפתיחה. הסיבות העיקריות לירידות: המשך החששות סביב סין בשילוב עם חוסר הוודאות בארה"ב. בפתיחת המסחר הופעל נוהל "פתיחה אנגלית", והפתיחה התעכבה במספר דקות. המסחר הסתיים מוקדם לרגל חול המועד סוכות. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.37 מיליארד שקל.

במקביל, באירופה מתנהל המסחר במגמה מעורבת, בעוד החוזים העתידיים מאותתים על עליות שערים בוול סטריט.

טלטלה בשווקים - סיקור מיוחד:

? נפילות בשוקי חו"ל

? מומחה מסמן את הנקודה בה יסתיים התיקון בשווקים

? 10 המניות שהכאיבו הכי הרבה למשקיעים

? מה אומרים היום האנליסטים שהיו הכי שוריים על ה-S&P 500?

בסין פורסם אתמול נתון שהדגיש שוב את עומק ההאטה הכלכלית בה נמצאת הכלכלה השנייה בגודלה בעולם: רווחי החברות התעשייתיות נפלו ב-8.8% בחודש אוגוסט - הקצב הגבוה ביותר מזה כ-4 שנים. מחרתיים יפורסם מדד מנהלי הרכש במדינה, והמשקיעים במתח.

בארה"ב ממשיכים לרעוד אחרי שהפדרל ריזרב החליט לא להעלות את הריבית והותיר את המשקיעים עם תחושה שהפד חושש מאוד לגבי שבריריות הצמיחה הכלכלית. נראה שבכירים בפד נמצאים במתקפת הסברה מאז הודעת הריבית, ובימים האחרונים מבהירים מעל כל במה שהריבית תעלה עד סוף השנה. זאת, בעוד החוזים על קרנות הפד מותירים סיכוי נמוך להעלאת ריבית השנה.

חוסר הוודאות הזה ממשיך לטלטל את השווקים, כאשר תשומת הלב תופנה כעת לנתוני התעסוקה לחודש ספטמבר, שיפורסמו ביום שישי. בשוק מצפים ליצירה של 175 אלף משרות חדשות, לעומת 202 אלף באוגוסט, כאשר שיעור האבטלה צפוי להיוותר על 5.1%. זהו נתון המקרו אשר משפיע יותר מכל על החלטות הפד, והוא ייבחן ביתר שאת.

בישראל זהו כאמור שבוע מסחר קצר בשל חג סוכות. היסטורית, בד"כ נרשמות עליות בחול המועד סוכות, אך לשוק המקומי אין סיכוי אל מול הירידות החדות בעולם, בייחוד נוכח פערי הארביטראז' השליליים של המניות הדואליות.

בסקטור התרופות, מניית אופקו חזרה מוול סטריט עם פער ארביטראז' שלילי של 13% ואילו טבע עם פער שלילי של 6.2%. לפריגו היה פער שלילי של 9.4%. מניות התרופות ירדו בחדות בוול סטריט לאחר שהילרי קלינטון חשפה תוכנית להורדת מחירי התרופות, אם תיבחר לנשיאה.

בביומד, גם ביוליין וביונדווקס חזרו עם פערים שליליים חדים של 8.5% ו-6.5% בהתאמה. מניית כן פייט , שזינקה לאחרונה, חזרה מוול סטריט עם פער שלילי של 25%.

חברת סלקט ביומד , העוסקת בברירת תאי גזע, דיווחה היום כי הגישה בקשה לפטנט בארה"ב, שבסיסו הרחבת טכנולוגיית ברירת התאים של החברה, הפעם עבור תאי גזע מזנכימלים. הגשת פטנט זה משתלבת באסטרטגיית הקניין הרוחני של החברה אשר הובילה להגשת שלושה פטנטים בשנה האחרונה.