ח"כ זחאלקה לשוטרים בהר הבית: "תסתלקו, פושעים"

חבר הכנסת מהרשימה המשותפת קיבל בצעקות את פניהם של יהודים שעלו להר הבית ואת השוטרים שליוו אותם ■ "מטורפים, גזענים, זה שלנו", אמר להם ■ בשיחה לחדשות 2 Online הסביר: "הגנתי על הבית שלי"

ח"כ ג'מאל זחאלקה/ צילום:תמר מצפי
ח"כ ג'מאל זחאלקה/ צילום:תמר מצפי

המתיחות בהר הבית נמשכת: ח"כ ג'מאל זחאלקה תקף הבוקר (ג') קבוצת מתפללים יהודים שעלתה להר הבית בירושלים בליווי משטרתי. "תצאו מכאן, אתם לא רצויים", צעק זחאלקה לעבר המבקרים. "פושעים מטורפים, צאו מכאן".

השוטרים ניסו להרגיע את הרוחות וביקשו מזחאלקה להתרחק, אולם הוא המשיך. "שיילכו לעזאזל, אין להם מקום פה", קרא זחאלקה מול המצלמות. "אין לכם מקום פה. זה שלנו, זה הבית שלי". שני חברי כנסת נוספים מהרשימה המשותפת - מסעוד גנאיים ועבד אל-חכים חאג'-יחיא - נכחו בהר יחד עם זחאלקה.

"גם לך אין מקום פה", צעק זחאלקה על השוטר שנכח במקום. "אתה משתולל, אתה מכניס מטורפים לכאן. אתם מטורפים, אתם פוגעים במוסלמים. כולכם כהניסטים, פשיסטים, גזענים. אין לכם אלוהים".

לאחר התקרית טען זחאלקה בשיחה עם חדשות 2 Online כי הוא לא נהג באלימות כלפי המתפללים. "הם אלו שתקפו אותי", הוא אמר. "אני עמדתי באל אקצא, ראיתי קבוצה של מתפללים יהודים תוקפים את המסגד. האלימות היא הכיבוש, האלימות היא הכניסה לאל אקצא, האלימות היא שאיש צבא ישראלי מתהלך במסגד ועושה מה שהוא רוצה".

"הייתי צריך להגיד להם יותר מזה אפילו"

"עמדתי בדרכם וביקשתי מהם לצאת מהמקום", הסביר זחאלקה. "אני הגנתי על הבית שלי, הם הפולשים, אין להם זכות להיות שם. אני לא חוזר בי. אולי הייתי צריך להגיד להם יותר מזה אפילו".

"אין בעיה של כניסת אנשים מכל הדתות - יהודים, נוצרים, מוסלמים, בודהיסטים - לביקורים תמימים במסגד אל אקצא", הבהיר זחאלקה. "אבל יש בעיה ויש התנגדות לכניסה פרובוקטיבית שמטרתה לפגוע בקדושת המקום, לבצע תפילות".

המשטרה אוסרת על תפילות יהודים בהר והם מורשים רק לסייר במקום. הגבלות על התפילה חלות גם על המוסלמים: בשפרעם עצרה המשטרה הבוקר מספר אוטובוסים שהיו בדרך לאל אקצא והורידה מהם את כל מי שמתחת לגיל 50, ככל הנראה מחשש למהומות נוספות.

גורמים יהודים שנכחו בהר הבית טוענים כי מאז שעות הבוקר המוקדמות יש עשרות יהודים הממתינים להיכנס להר הבית. המשטרה שומרת על הסדר ומאז שבע וחצי בבוקר מכניסה למתחם את המתפללים היהודים בקבוצות של 20 איש, בזו אחר זו.

לטענת אותם פעילים יהודים בהר הבית, חברי הכנסת מהרשימה המשותפת קראו במהלך הבוקר קריאות נגד היהודים המבקרים באתר.

בימים האחרונים נרשמו מספר תקריות אלימות בהר הבית, כאשר מתפללים מוסלמים התבצרו בתוך המסגד ואף השליכו חפצים - כאשר המשטרה בלמה את ההתפרעות בעזרת מחסום מפיברגלס. במשטרה מעריכים כי הדריכות באזור תישמר במהלך החג וחול המועד, ונערכים להוציא צווי מעצר מנהליים למתסיסים העיקריים.