מס הקנייה על קרוואנים ממונעים יורד מ-83% ל-60%

במשרד התיירות הדגישו היום כי המס המופחת, שנכנס לתוקף בימים האחרונים, יינתן אך ורק לרוכשי קרוואנים המחזיקים ברישיון למתן שירותי השכרת קרוואנים בתוקף

קראוון/קרדיט: שאטרסטוק
קראוון/קרדיט: שאטרסטוק

שר האוצר, משה כחלון, חתם על הפחתה של 23% במס הקנייה על קרוואנים ממונעים, מ-83% ל-60%. והשאלה הנשאלת היא האם הפחתת המס האמורה אכן תוזיל את מחירי השכרות הקרוואנים בישראל לצורכי תיירות?

במשרד התיירות הדגישו היום כי המס המופחת, שנכנס לתוקף בימים האחרונים, יינתן אך ורק לרוכשי קרוואנים המחזיקים ברישיון למתן שירותי השכרת קרוואנים בתוקף, שניתן לו לפי צו הפיקוח על מצרכים ושירותים (הסעת סיור, הסעה מיוחדת והשכרת רכב) התשמ"ה - 1985, ובלבד שהרכב ישמש למתן שירות השכרה בלבד.

בניגוד לחו"ל, תיירות הקרוואנים בישראל היא עדיין נישה בחיתוליה אולם היא מתפתחת מדי שנה. (רק באירופה למעלה מ-4 מיליון תיירים שכרו קרוואנים במהלך טיול ביבשת). מזה זמן מה שבמשרד התיירות מדברים על קידום תיירות השטח והגדלת מגוון אפשרויות הלינה בשטח במטרה להגדיל את התחרות ולהוזיל בסופו של דבר את המחירים. "המשרד מקדם פיתוח לינת שטח ומשקיע בהקמת חניוני קרוואנים והתאמת התשתיות במספר חניונים של רשות הטבע והגנים בפרישֹה גאוגרפית ארצית. המשרד כבר הקים חניון בחורשת טל, ומקדם הקמת חניוני קרוואנים נוספים בגנים הלאומיים: אכזיב, מקורות הירקון, חוף פלמחים, חוף בית ינאי, מצדה ובשמורות הטבע חניון בארות במכתש רמון, וחי בר יוטבתה מצפון לאילת", נמסר.

לדברי אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות, "מזג האוויר בישראל אידיאלי ללינת שטח. אנחנו מרחיבים את אפשרויות האכסון התיירותי ומפתחים את ענף הקרוואנים שתופס תאוצה בכל העולם. זו הזדמנות לגיבוש משפחות, להתנתקות מהטלפונים והתחברות לטבע היפהפה שלנו וגם להוזיל את מחיר הנופש".