מכניסים צבע לחגים: אירוע אמנותי-חווייתי ביוזמת יריד "צבע טרי"

יזמי יריד "צבע טרי" מציגים מהדורה מקוצרת לחול המועד סוכות, בנושאים של משפחה ואמנות

אירוע אמנותי-חווייתי לכל המשפחה יתקיים החל ממחר (ד') ועד לסוף השבוע במרחב ה"תיכונט". האירוע, ביוזמת יריד "צבע טרי", מציע מפגש בגובה העיניים עם אמנים ומעצבים המשלב יצירה ודמיון עם אמנות מקורית איכותית. הקהל מוזמן לקחת חלק בכיתות אמן וסדנאות שמלמדות על תהליכי יצירה, טכניקות ומקורות השראה.

במקום תוצג תערוכה של עבודות חדשות, שיצרו 50 מבוגרי חממות האמנים של יריד "צבע טרי". העבודות מתרכזות בנושאים של משפחה ואמנות ויציגו לבטים בנוגע לתפקיד האמנות בחיינו. גלריה גורדון מציגה תערוכות יחיד של כמה מאמניה הצעירים. אמנים שונים יארחו סדנאות יצירה המוטות על-פי סגנונם האישי - ביניהם קרן שפילשר, המעצבת תמר ניקס, אלה ספקטור, לנה רבנקו, יובל אצילי ועוד.

יריד "צבע טרי" נוסד בשנת 2008 ושם לו למטרה לשמש כזרז לפעילות שדה האמנות בישראל היריד מהווה נקודת מפגש מרכזית בין קהל שוחר אמנות למיטב הגלריות ומוסדות האמנות המרכזיים בישראל, לצד אמנים עצמאים. ביריד האחרון, שהתקיים בנובמבר 2014 ביקרו יותר מ-35 אלף איש.

"צבע משפחתי", מהדורת החג המצומצמת של היריד, נועדה, לדברי יפעת גוריון, ממייסדות היריד והמנהלת האמנותית שלו: "להתמקד בהנאה מאמנות, לתת מענה למשפחות ולהרחיב את מעגל קהל היעד של היריד. ירידי 'צבע טרי' תמיד ידעו לחבר בין אמנות מעוררת עניין לקהל נהדר. לאורך 7 שנים, צפינו בהנאה של ילדים ונוער, לצד מבוגרים, מפעילויות שקיימנו במסגרת הירידים והבנו שהצורך קיים בקרב בני כל הגילאים". בנוסף, לדבריה, חוויית המפגש הבלתי אמצעי עם אמנים ומעצבים יוצרים ביריד מעמיקה את החיבור של הקהל לעולם האמנות, "ומציעה אמנים כמודלים לחיקוי, למקוריות ולהפעלת הדמיון".

מפגשים וסדנאות באורך 45 דקות, מגיל 7. www.freshpaint.co.il. מחירי הכניסה: 45-55 שקל.