גולדמן זאקס פסימי וחותך תחזיות: "ירידה בפעילות הכלכלית"

בבנק ההשקעות מעריכים שמדד ה-S&P יסיים את השנה ברמה של 2,000 נק' ■ חתך ב-4% את תחזית הרווח למניה בחברות הנסחרות במדד ה-S&P ■ בגולדמן זאקס מעריכים בנוסף שהפד יתחיל להעלות ריביות רק בדצמבר השנה

וול סטריט / צילום: צילום: shutterstock
וול סטריט / צילום: צילום: shutterstock

בנק ההשקעות גולדמן זאקס חותך את התחזיות למדד ה-S&P ומספק תחזית עגמומית לרווחי החברות הנסחרות במדד. זאת ברקע לצניחה במחירי הסחורות, החשש מפני האטה בכלכלה הגלובלית והירידות החדות בשוקי המניות. בגולדמן זאקס מעריכים בנוסף כי הפד יתחיל להעלות ריביות בדצמבר.

בבנק ההשקעות חתכו ב-5% את התחזית למדד ה-S&P 500 ב-2015 וכעת מעריכים כי הוא יעמוד בתום השנה על 2,000 נקודות. בעבר, אנליסטים בבנק העריכו כי המדד יעלה לרמה של 2,100 נקודות עד סוף 2015.

בגולדמן זאקס פסימיים גם לגבי רווחי החברות ב-2015 וחתכו את תחזית הרווח למניה שלהן ב-4% לרמה של 109 דולר בממוצע למניות הנסחרות במדד ה-S&P 500. בתחזית הקודמת, בבנק ההשקעות העריכו כי הרווח הממוצע של החברות יעמוד על 114 דולר ב-2015.

"הסיבות להורדת התחזיות הן מפני שהמודלים שלנו מצביעים כעת על קצב איטי יותר בפעילות הכלכלית בארה"ב וסין ומחירי נפט נמוכים יותר מאשר הערכנו בעבר", כך לפי הודעה שפרסם בנק ההשקעות. במזכר ללקוחות, הבנק ציין כי הוא מעריך שהפד יעלה את הריביות רק בדצמבר השנה.

מדד ה-S&P נפל אתמול ב-2.6% לשפל של חודש וננעל ברמה של 1,881 נקודות. זאת בעיקר בשל הספקולציות לגבי העלאת הריביות בארה"ב ורצף של נתונים מאכזבים שפורסמו בסין. מתחילת השנה מדד הבנצ'מרק האמריקאי איבד מערכו כ-8.5%. מדד הדאו נפל בכ-10% ומדד הנאסד"ק נפל ב-4% מתחילת השנה.