ש.י.ר. שלמה נדל"ן ואשטרום רוכשות בניין משרדים בפרנקפורט

דמי השכירות השנתיים על הנכס מסתכמים בכ-4.2 מיליון שקל ומשקפים תשואה של כ-7.3% על מחיר הנכס

ישראל רייף / צילום: אסף לב
ישראל רייף / צילום: אסף לב

חברת ש.י.ר. שלמה נדל"ן וחברת אשטרום נכסים מקבוצת אשטרום התקשרו בהסכם לרכישת בניין משרדים בפרנקפורט, גרמניה, תמורת כ-62 מיליון שקל (כ-14 מיליון אירו, לרבות עלויות רכישה נלוות בסך של כמיליון אירו). כך לפי דיווחה מהיום (ג') של חברת ש.י.ר. נדל"ן לרשות לניירות ערך. על-פי הדיווח, דמי השכירות השנתיים על הנכס מסתכמים בכ-4.2 מיליון שקל ומשקפים תשואה של כ-7.3% על מחיר הנכס.

"למיטב ידיעת השותפות, ועל-פי ייעוץ משפטי שקיבלה", נכתב עוד בדיווח, "התב"ע החלה על הנכס תאפשר להסב את ייעוד הנכס למגורים, בכפוף לקבלת היתר בנייה מעיריית פרנקפורט".

הנכס - 4 בנייני משרדים מחוברים בשטח בנוי כולל של כ-8,000 מ"ר - בנוי על חלקה בת 3.6 דונמים, וכולל גם חניון בן 60 חניות עיליות ותת-קרקעיות. כיום הנכס מושכר בתפוסה מלאה, כאשר עיקר השטח מושכר לחברת הרכבות הלאומית של גרמניה (Deutsche Bahn) לתקופה של כ-7 שנים, עם אפשרות להארכה בשנה נוספת. יתרת השטח מושכרת לרשת קמעונאית גדולה לתקופה של 4 שנים, עם אופציה להארכה מצטברת של תקופת השכירות ב-10 שנים נוספות. דמי השכירות השנתיים עבור כלל הנכס, במועד חתימת ההסכם, הינם כ-955 אלף אירו בשנה.

העסקה תמומן באמצעות כ-6 מיליון אירו הון עצמי של השותפות אשטרום-ש.יר. שלמה, מתוכם 2.75 מיליון אירו של אשטרום נכסים. היתרה תמומן באמצעות הלוואה בסך של כ-8 מיליון אירו שיעמיד לשותפות תאגיד בנקאי גרמני, למשך 7 שנים ובריבית שנתית קבועה של 2.25%.

יצוין כי השלמת העסקה כפופה לרישום הערת אזהרה על הנכס וקבלת ויתור מעיריית פרנקפורט על זכות הסירוב המוקנית לה על-פי הדין הגרמני.

מוטי סלע, מנכ"ל אשטרום נכסים, מסר: "אנו ממשיכים לפעול על-פי תוכניתנו האסטרטגית להרחבת פורטפוליו הנכסים המניבים שלנו בשוק הגרמני, שאנו רואים אותו כמשלים לפורטפליו המניב שלנו בשוק הישראלי, וכבעל פוטנציאל השבחה משמעותי.

ישראל רייף, יו"ר ומנכ"ל ש.י.ר נדל"ן מקבוצת שלמה, אמר היום כי "רכישת מתחם המשרדים נעשית בהתאם לתוכנית האסטרטגית של החברה להעמיק את הנוכחות שלה בתחום הנדל"ן בגרמניה, תוך התמקדות בערים המרכזיות, בנכסי נדל"ן מניב ובמלונאות