מנכ"ל מקאן העולמית טוען שבעידן הדיגיטל הפרסום רק צומח

לא פשוט להיות האריס דיאמונד, מנכ"ל ויו"ר מקאן העולמית ■ לא רק שהשוק משתנה בקצב מסחרר עם פלטפורמות דיגיטליות שנולדות מדי יום, ישנה גם התדמית המרושעת שטבעה בחברה סדרת הלהיט "מד מן" ■ "אימא שלי התקשרה אליי ואמרה: 'זה נורא איך שאתם מתנהגים לאנשים'. אמרתי לה: 'אימא, זה לא אני'" ■ ריאיון בלעדי

האריס דיאמונד מנכל ויור מקאן העולמית/ צילום: מקאן, ניו יורק
האריס דיאמונד מנכל ויור מקאן העולמית/ צילום: מקאן, ניו יורק

4 אנשים עומדים ומעשנים בחצר המוליכה לבניין משרדים ענק בשולי השדרה השלישית של מנהטן. כשיגיעו לקצה הסיגריה, הם יצטרכו להסתיר את הראיות באיזו מאפרה צדדית ונזופה, ולהיכנס חפויי-ראש ללובי משרדי מקאן, מענקיות הפרסום בעולם - איפה שדון דרייפר ופגי אולסן חגגו לא מזמן את פרק הסיום של הסדרה "מד מן".

35 שנים אחרי שמקאן הטלוויזיונית רכשה את סטרלינג קופר דרייפר, וזרקה את ג'ואן האריס לכלבים, באחת הסצנות הכואבות בתולדות הטלוויזיה, מקאן הריאלית טובלת בניקיון תאגידי מתבקש. בלי סיגריות, בלי אלכוהול, בלי שוביניזם ממוסד, ועם מנכ"ל ויו"ר אדיב, שמגיע למשרד על אופניים, ושנכון להתמודד עם שפע האתגרים שמזעזעים את עולם הפרסום בעשור האחרון.

עברו 3 שנים מאז נכנס האריס דיאמונד ללשכת מנכ"ל מקאן העולמית, בקומה ה-28 של משרדי החברה. 3 שנים שבהן הספיק להחזיר לה מעט סומק ללחיים, וגם לקטוף את התואר הנחשב של מגזין הפרסום המרכזי, "Ad Age", כמנהל הטוב ביותר לשנת 2015. המגזין נימק את הבחירה בכך שדיאמונד הצליח סוף-סוף לגרום לכל החברות הרבות הפועלות תחת מטריית מקאן (חברת הפרסום מקאן-אריקסון, חברת הדיגיטל MRM, UM שעוסקת בניהול מדיה, ועוד רבות) לפעול בשיתוף-פעולה, ובזכות כך להגיע להישגים מרשימים, כמו גריפת נתח משמעותי מתקציב הפרסום של מיקרוסופט.

בחודש שעבר דיאמונד ביקר בישראל. "האחיין שלי התחתן עם בחורה מאשקלון", הוא מספר. זו הייתה עבורו גם הזדמנות לבקר במשרדי מקאן ישראל, להיפגש עם היו"ר אילן שילוח ועם המנכ"ל החדש עמית משיח, ולהשקיע כמה מיליונים ב-Time, חממת הסטארט-אפים של שילוח. "אני לא אתייחס למספרים ספציפיים", הוא אומר על השמועה שמקאן העולמית מחזיקה עכשיו ב-25% מטיים, "אבל אני מודה שאנחנו מחזיקים בנתח משמעותי".