רדיו "קול ברמה" צריך למצוא בעלים תוך 10 ימים

כך קבעה מועצת הרשות השנייה ■ מניות השליטה בתחנת הרדיו האזורית מוחזקות מאז חודש ינואר בנאמנות

מועצת הרשות השנייה קבעה בערב חג הסוכות כי על תחנת הרדיו האזורית "קול ברמה" להודיע בתוך 10 ימים מיהו בעל השליטה בתחנה. זאת, לאחר שהוחלט לדחות את בקשת התחנה להאריך שוב את תקופת החזקת מניות השליטה של התחנה בנאמנות.

מאז חודש ינואר האחרון מוחזקים 51% ממניות התחנה בנאמנות. מועצת הרשות השנייה, בראשות אוה מדז'יבוז', אישרה באופן חריג את החזקת מניות השליטה בנאמנות, עד להשלמת תהליך מכירת המניות מגבריאל אדרי לאריה צרפתי, תושב צרפת, אשר אמור היה להסדיר את התושבות הישראלית שלו שהתעכבה בשל ענייניו האישיים. ללא תושבות ישראלית, חל איסור להחזיק בכלי תקשורת ישראלי, על-פי חוק.

במשאל טלפוני שנערך בין חברי המועצה ערב החג הוחלט לדחות את בקשת התחנה החרדית להארכה נוספת מעבר ל-6 חודשים, כפי שאושר על-ידה בעבר. על התחנה להעביר בתוך 10 ימים לרשות השנייה הודעה בדבר זהות הגורם שירכוש את אמצעי השליטה בה, לצורך בדיקת כשירותו וקיום דיון במועצה לצורך אישור העברת המניות, בטרם תסתיים תקופת הנאמנות, שהוארכה פעמיים.

מדז'יבוז' מסרה בתגובה כי "על מועצת הרשות השנייה מוטל התפקיד לוודא כי גופי השידור הנמצאים תחת פיקוחה יוחזקו על-ידי האנשים העומדים בתנאים שקבעו החוק והכללים. לא נוכל לאפשר את הימשכות המצב, שבו מניות השליטה של תחנת רדיו משדרת נמצאות בנאמנות ללא גורם מנווט הנושא באחריות הציבורית לטוהר המידות ואיכות השידורים בתחנה".

מרדיו "קול ברמה" נמסר כי "יותר ממוזר שהרדיו נשוא ההחלטה לא יודע דבר וחצי דבר על עצם הכוונה לקבל החלטה חשובה מעין זו, ועד לרגע זה גם לא קיבל את ההחלטה עצמה, והוא נאלץ לשמוע מכלי תקשורת אחר על החלטה שהתקבלה בדיון טלפוני ובבהילות יוצאת דופן בערב חג - משל היה הדבר בעל ערך ביטחוני שאינו ניתן לדחייה.

"משכך פני הדברים, ומשלא הייתה לרדיו הזכות להביע דעתו באופן מקצועי בפני חברי המועצה, נשקול את מכלול צעדינו עם קבלת ההחלטה כנדרש, ונפעל בהתאם. אנו בטוחים שעם שמיעת עמדתה של התחנה, השכל הישר יגבר, וההחלטה תשונה".