קרן JVP גייסה 80 מיליון דולר לקרן צמיחה חדשה

במקביל, הודיעה הקרן על הובלת השקעה של 20 מיליון דולר יחד עם קרן מאגמה בסטארט-אפ הישראלי Teridion שמפתח טכנולוגיה שמאפשרת האצת השימוש באינטרנט

גדי תירוש, קובי רוזנגרטן ורפי קסטן / צילום: איל יצהר
גדי תירוש, קובי רוזנגרטן ורפי קסטן / צילום: איל יצהר

קרן JVP הירושלמית ממשיכה לגייס: שנה אחרי שהשלימה גיוסים בהיקף של 160 מיליון דולר לשתי קרנות שלה - אחת בתחום הסייבר ואחת בשלבים המוקדמים - היא משלימה בימים אלה גיוס לקרן נוספת - JVP Opportunity VII בהיקף של 80 מיליון דולר. על-פי דיווח של הקרן לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC), הקרן החדשה ממשיכה את הקרן הקודמת שגויסה ב-2011 ושמיועדת גם היא להשקעה בחברות בוגרות ושנמצאות במגמת צמיחה מתמדת.

בשונה מהקרן להשקעה בחברות מוקדמות, כאן מקווים השותפים-מנהלים בקרן - קובי רוזנגרטן, גדי תירוש ורפי קסטן - לרשום החזר מהיר יותר על ההשקעה. זאת, בדומה לקרנות צמיחה נוספות שקמו כאן לאחרונה כמו IGP של משה ליכטמן וחיים שני שגייסה 250 מיליון דולר.

עד היום גייסה JVP כ-1.1 מיליארד דולר במסגרת 8 קרנות. בשנים האחרונות הציגה מספר הצלחות, בהן שתיים משמעותיות מקרן Opportunity הראשונה, שהחזירה את עצמה מספר פעמים: ב-2013 רשמה הקרן הצלחה נוספת כשמכרה את חברת CyOptics תמורת 400 מיליון דולר לחברת Avago Technologies. הקרן החזיקה בחברה יותר מאשר 50% במועד העסקה ולכן גרפה את רוב התמורה לכיסה. שנה לאחר מכן הובילה את הנפקת CyberArk, שנסחרת כיום לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר. הקרן הירושלמית, יש לציין, הייתה גם הקרן הישראלית הפעילה ביותר בשנה שעברה.

טרידיון מגייסת 20 מ' ד'

בתוך כך, הודיע היום (ד') הסטארט-אפ הישראלי Teridion בן השנתיים כי השלים גיוס של 20 מיליון דולר בהובלת קרן JVP ומאגמה, לצד קרן ההשקעות הסינגפורית Singtel Innov8. החברה, שגייסה מיליוני דולרים בודדים בסבב הקודם, פועלת מפתח תקווה כדי לפתח דרך להאיץ את רשת האינטרנט.

בחברה, שהוקמה ב-2013 על-ידי אלעד רווה, מציינים כי הפתרון שהיא מציעה הראה שיפור בביצועי האינטרנט ברמה של עד פי 20 בהורדה ובהעלאה בקרב לקוחות החברה. כך, הסטרימינג מהיר יותר, הצפייה חלקה יותר והעלאת הקבצים מהירה יותר.

"האינטרנט הוא כלי רב עוצמה, אבל עד היום, נאבקנו כדי למצות את יכולותיו במלואן. כולנו עדיין נופלים קורבן לעיתים קרובות לזמני תגובה ארוכים ולחיבורים לא יציבים", אמר רווה. "אנחנו מנפצים את הגבולות הללו ומספקים למשתמשים חוויית אינטרנט חלקה - ללא קשר למיקומם, למכשיר שבו הם משתמשים או לאפליקציה שעליה הם עובדים. המטרה שלנו היא בראש ובראשונה לאפשר ללקוחותינו, חברות המספקות תוכן, חווית שימוש מעולה עבור לקוחותיהם. סבב הגיוס הנוכחי, לצד הזמינות הכוללת של המוצר שלנו, הם צעדים חשובים בכיוון הזה".