שערוריית פולקסווגן: כ-11,000 כלי רכב מזהמים בכבישי ישראל

צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן לישראל: "מדובר במכוניות שנמכרו בארץ בשנים 2009-2015" ■ כלי הרכב יזומנו לבדיקה במוסכים ■ "עפ"י דיווחי היצרן כלי הרכב בטוחים לנסיעה" ■ החברה עצרה את השיווק של המכוניות שלא נמכרו

חברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית רכבי פולקסווגן לישראל, מודיעה היום (ד') כי כ-11,000 כלי רכב מזהמים שאותרו בחשיפת השערורייה הגדולה של זיהום האוויר בחו"ל - נמצאים על כבישי ישראל. מדובר במכוניות שנמכרו בין השנים 2009-2015. כלי הרכב ככל הנראה יזומנו לבדיקה במוסכים.

צ'מפיון מוטורס מסרה כי "בהמשך לפרסומי הקונצרן מהימים האחרונים בנושא רמות פליטה ברכבי דיזל, נוכל לציין בשלב זה כי היצרן העביר מספרי שלדות המיועדות, על-פי הוראתו, לעבור עדכון טכני. על-פי דיווח זה קיימים בישראל כ-11,000 כלי רכב, שנמכרו בין השנים 2009-2015. יש להדגיש כי על-פי דיווחי היצרן כלי הרכב בטוחים לנסיעה.

"אנו ממתינים להנחיות טכניות מצד היצרן על דרך ואופן ביצוע הקמפיין העתידי, ונעדכן את הלקוחות הרלוונטיים עם קבלת המידע. צ'מפיון מוטורס, בתיאום עם משרד התחבורה, החליטה בשלב זה על הקפאת שיווק כלי רכב מתוך רשימה זו אשר טרם שווקו. צ'מפיון מוטורס תמשיך לעדכן את לקוחותיה ואת משרד התחבורה במידע חדש רלוונטי שיהא בידה", נמסר.