"דוח התעסוקה מכוער; חיסל את האפשרות להעלאת ריבית"

אנליסטים בשוק מגיבים לדוח התעסוקה המאכזב שפורסם היום ולא עמד בתחזיות ■ "הדוח חיזק את המציאות המכוערת שההתאוששות הזו מעולם לא צברה מומנטום וסביר להניח שלעולם לא תצבור מומנטום ללא שינוי במדיניות"

סוחרים בוול סטריט / צילום: רויטרס
סוחרים בוול סטריט / צילום: רויטרס

בעקבות דוח התעסוקה המאכזב שפורסם היום (ו') אנליסטים בשוק מעריכים כי הסיכויים לכך שהפד יעלה את הריביות עוד השנה - אפסיים.  "ודאי שלא תהיה העלאת ריבית באוקטובר ובלתי אפשרי שהריבית תעלה ב-2015", מציין כריס ראפקי, בכיר ב-MUFG Union Bank.

דוח התעסוקה הצביע על תוספת של 142 אלף משרות בחודש ספטמבר, הרבה מתחת לציפיות שעמדו על תוספת של 203 אלף משרות. הממשל אף עדכן מטה את הנתון של אוגוסט לרמה של 136 אלף משרות, לעומת הנתון המקורי שעמד על יצירה של 173 אלף משרות. שיעור האבטלה נותר על כנו ובהתאם לתחזיות ברמה של 5.1%.

"זוהי אכזבה גדולה", מציין בראד מקמילן, מנהל השקעות ראשי בחברת Commonwealth Financial Network. "זה לא מה שהשווקים ציפו. זה לא מה שאף אחד ציפה".

"דוח התעסוקה היה נפילה גדולה. הוא חיסל את האפשרות שהפד יעלה את הריביות בפגישה הבאה", מציין דאגלס הולטס-אקאיין, מה- American Action Forum. "חשוב מכך, הדוח חיזק את המציאות המכוערת שההתאוששות הזו מעולם לא צברה מומנטום וסביר להניח שלעולם לא תצבור מומנטום ללא שינוי מהותי במדיניות הכלכלית", הוא הוסיף.