הקבינט אישר: זירוז הריסת בתי מחבלים; 3 בתים נהרסו

בתום דיון ממושך בקבינט אישרו השרים מספר צעדים למאבק בטרור - תגבור כוחות משטרה ומעצרים מינהליים למתפרעים, לצד פעולות משטרתיות במזרח ירושלים ■ צה"ל החל להרוס בתים של טרוריסטים ■ נתניהו: "ננצח את הטרור כפי שעשינו זאת בעבר"

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

בתום ישיבה דחופה שכינס אמש (ב') ראש הממשלה בנימין נתניהו, אישר הקבינט המדיני-ביטחוני שורה של צעדים עליהם המליץ נתניהו. בין ההמלצות שאושרו: זירוז הליך הריסת בתי מחבלים ותגבור הכוחות ביהודה ושומרון ובירושלים לפי הצורך. בעקבות ההחלטה, צה"ל החל להרוס בשעות הלילה מספר בתים של מחבלים ביהודה ושומרון.

על-פי הדיווחים בתקשורת הפלסטינית, פוצץ ביתו של רסאן אבו אלג'מל - אחד המבצעים של הפיגוע בבית הכנסת בהר נוף בנובמבר 2014 - בשכונת ג'בל מוכבר. גם ביתו של מוחמד ג'עאביס, שביצע את פיגוע הטרקטור בירושלים במהלך מבצע "צוק איתן" בשכונה נאטם.

כמו כן דווח כי ביתו של מועתז חיג'אזי, שירה לפני שנה בפעיל הימין יהודה גליק וחוסל בחילופי ירי עם כוחות הביטחון, נאטם סמוך לסילוואן על-ידי כוחות הביטחון.

"אישרתי הלילה בקבינט המדיני-ביטחוני פעולה תקיפה נגד הטרור במגוון של אמצעים וחזיתות. נמשיך לעשות כך ככל שיידרש: ננצח את הטרור כפי שעשינו זאת בעבר", הודיע ראש הממשלה בתום הדיון הממושך. "לא תהיה חסינות לאף אחד בשום מקום", הבהיר נתניהו בדיון.

הקבינט אישר גם פעילות משטרתית בשכונות במזרח ירושלים, קידום סלילת כבישים עוקפים, שימוש במעצרים מינהליים נגד מתפרעים ופעולות נגד גורמים מסיתים לטרור.

בגזרת ירושלים, אישר הקבינט להוסיף מאות שוטרים נוספים על אלה שכבר נשלחו לבירה ולאפשר למשטרה גישה לפעול בעומק השכונות במזרח העיר. בלשכת ראש הממשלה הבהירו כי בהר הבית ישראל תשמור על הסטטוס קוו אך יינקטו פעולות נחרצות על מנת למנוע לקיחת החוק לידיים על-ידי אזרחים ישראלים באשר הם.

כמו כן, דרש ראש הממשלה לנקוט בפעולות חריפות נגד גורמים המסיתים לאלימות וטרור גם ברשתות החברתיות ושימוש במעצרים מינהליים נגד פורעים - הצעה שאושרה כאמור על-ידי הקבינט. בנוסף, אושר זירוז החקיקה לעונשי מינימום וקנסות לקטינים על יידוי אבנים, בקבוקי תבערה וזיקוקים וכן על הוריהם.

נתניהו גם התייחס לפיגוע בעיר העתיקה במוצ"ש האחרון ואמר כי הוא דורש למצות את הדין עם האזרחים ועם בעלי החנויות שהיו עדים לפיגוע ונמנעו מלסייע לפצועים ואף פגעו בהם: "לא נקבל מצב שאישה יהודייה נדקרת, ואנשים נמנעים מלסייע לה מקללים אותה ובועטים בה; נמצה עימם את הדין".