הפתרון של נתניהו לעצירת הטרור: הצבת מצלמות אבטחה

ראש הממשלה: "נשבור את גל הטרור הזה כמו ששברנו גלי טרור קודמים"

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציג היום (ג') את התוכנית לעצירת הטרור והשבת ההרתעה שגיבש עם גורמי הביטחון: הצבת מצלמות אבטחה בכבישי יהודה ושומרון ומהאוויר.

במהלך סיור שקיים נתניהו יחד עם שר הביטחון משה בוגי יעלון במקום שבו נרצחו בני הזוג איתם ונעמה הנקין סמוך ליישוב איתמר, אמר נתניהו כי הביקור התקיים בדגש על הגנה אקטיבית על הצירים. "חלק ניכר מהפיגועים נעשים לאורך צירי הדרכים ואנחנו סיכמנו כאן על תכנית רצינית מאוד שבה אנחנו נפרוס מצלמות, לא רק קרקעיות אלא גם אוויריות, בכל הצירים ביהודה ושומרון, עם חמ"לים, קישוריות, עם יכולת תגובה מהירה - והדבר הזה יכול לשנות באופן משמעותי את היכולת שלנו לסכל פיגועים כאלה וגם כמובן להתחקות אחר המבצעים - זה מרכיב מאוד מאוד חשוב בהשבת הביטחון", אמר נתניהו.

"אנו פועלים גם בירושלים היא ליבת האירועים. הסטטוס קוו אינו מאפשר הכנסת מטעני צינור למסגד אל אקצה וביקשתי לטפל גם באותם סוחרים שהיו בנתיב שבו אישה יהודייה רצה דקורה ומדממת. ביקשתי שיסגרו את חנויותיהם ויעמידו אותם לדין. מוקד ההסתה הגדול ביותר בשנים האחרונות הוא התנועה האיסלמית וגם בהם נטפל. נשבור את גל הטרור הזה כמו ששברנו גלי טרור קודמים", אמר נתניהו.

ראש הממשלה שלח מסר לשרים בממשלה, חלקם מהליכוד, שמתחו עליו ביקורת. "אין פה שאלה של גיבוי שניתנת ביד רחבה לצבא וכולם יודעים זאת כולל מי שטוען את ההיפך. יש אחריות שנדרשת קודם כול מההתיישבות ועליהם לדייק", אמר. אמש התקיימה מול ביתו של נתניהו הפגנה שבה השתתפו גם שרי הליכוד זאב אלקין, יריב לוין וחיים כץ כשברקע נרשמו התבטאויות קשות גם מצד יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד על ההתנהלות של נתניהו.

ראש הממשלה אמר עוד כי "אנו מקיימים מגעים שוטפים עם כל שכנינו ומנסים להבהיר להם את העובדות מול גל השקרים שהופץ ושאין לנו כוונה לשנות את הסטטוס קוו בהר הבית ואין לנו כוונה להרוס שם מסגדים או להרים בית מקדש שלישי. יש לנו מגעים שוטפים גם עם המצרים, הירדנים ורבים אחרים. אני לא מוכן לקבל שאזרחי ישראל יצטרפו להסתה. אני לא מקבל שיורקים על שוטרים או מניפים דגלי אש"ף וחמאס באיצטדיון. לא מצד יהודים ולא מצד מוסלמים והנחיתי את היועמ"ש לפעול נגד המסיתים בקרבנו" .

מוקדם יותר קיבל הקבינט שורה של החלטות במטרה לעצור את גל הטרור, ובהן הריסת בתי מחבלים.