נתניהו יעלה ביום ראשון את ביטול "סעיף ההשתקה"

"סעיף ההשתקה", שאושר כחלק מתיקון חוק תאגיד השידור הישראלי, אוסר על עובדי רשות השידור להביע עמדות בשידורים ■ הסעיף השנוי במחלוקת הביא להתפטרותו של השר אקוניס מתיק רשות השידור

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

משרד התקשורת יעלה ביום ראשון הקרוב, בשם ראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו, לוועדת השרים לחקיקה את הבקשה לביטול "סעיף ההשתקה" שאושר כחלק מתיקון חוק תאגיד השידור הישראלי שעבר בראשית החודש שעבר בכנסת.

מדובר בסעיף שהוכנס כהסתייגות במהלך הדיונים לאישורו של החוק, שהתקיימו במליאה באישון לילה. את ההסתייגות הגיש ח"כ ישראל אייכלר, והיא כוללת ציטוט מתוך מסמך נקדי, קוד האתיקה שנוסח במהלך שנות ה-70' למען עיתונאי השידור הציבורי, האוסר על עובדי רשות השידור להביע עמדות במהלך השידורים.

הסעיף, שנדחה על הסף במהלך הדיונים על חוק תאגיד השידור הישראלי במסגרת ועדת הנגבי, זכה לגיבוי חברי הכנסת מהקואליציה ובראשם השר אופיר אקוניס.

אקוניס המשיך להגן בתקשורת בעקביות את הסעיף השנוי במחלוקת, אולם יום למחרת גילה כי ראש הממשלה אינו מגבה אותו, וכפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", אף מתנגד לסעיף. על רקע הדברים החזיר אקוניס לנתניהו את תיק הממונה על רשות השידור והרשות השנייה. בהמשך פורסם בחדשות 2 כי אקוניס ביקש להקדים את ראש הממשלה, לאחר שנודע לו כי הוא יבקש ממנו לעזוב את התיקים.

כעבור מספר ימים הפיץ מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, תזכיר לביטול הסעיף המדובר, ובו נכתב כי "אין חולק כי יש חשיבות לכללי אתיקה עיתונאית, ואולם מוצע להותיר את עיצובם לרשות השידור".

עם זאת, בחודש שחלף מאז לא הוגש התזכיר, וכעת, כאמור, הוא יונח על שולחן ועדת השרים לחקיקה לאישורה המהיר ביום ראשון.