יבוטל מס המעסיקים על עובדים זרים בענף החקלאות

שר האוצר ושר החקלאות מנסים להילחם במחירי הירקות והפירות המאמירים, ובנוסף לביטול המס יוגדלו הניכויים המותרים למעסיקי עובדים במאות שקלים

ירקות מלפפונים עגבניות / צלם רויטרס
ירקות מלפפונים עגבניות / צלם רויטרס

שר האוצר ושר החקלאות מנסים להילחם במחירי הירקות והפירות המאמירים. משה כחלון ואורי אריאל החליטו לבטל את מס המעסיקים על עובדים זרים בענפי החקלאות החל מינואר 2016, ולהגדיל את הניכויים המותרים למעסיקי עובדים במאות שקלים.

השרים הנחו את הדרג המקצועי במשרדיהם לגבש מתווה מוסכם עם התאחדות חקלאי ישראל בתוך 3 שבועות, וזאת בהמשך לפניית יו"ר ועדת הכספים, משה גפני.

בנוסף, כפי שהתחייב לפני כחודש, ובהמשך לדיונים עם שרת המשפטים איילת שקד, החליט שר האוצר על הגדלת הניכויים שיותרו למעסיקי עובדים לכ-530 שקל. מדובר על תוספת של כ-300 שקל מעבר לניכויים המוכרים כיום. משמעות המהלך הינה חיסכון של כ-16,000 שקל בשנה לחקלאי בממוצע וכ-100 מיליון שקל בשנה לכלל החקלאים במשק.

בנוסף לדיונים בנושא מיסוי העובדים הזרים הצוות שמינו השרים יגבש תכנית כוללת לטיפול בשוק המזון הטרי וביניהם: הורדת פערי התיווך, שינוי וייעול התמיכה הממשלתית בחקלאות תוך הפחתת המחיר לצרכן, פיתוח החקלאות ושימור ההתיישבות בישראל.