מניית היום: מזנקת ומשלימה עלייה של כ-46% בחודש וחצי

כיטוב פארמה דיווחה לפני חג הסוכות על מינויה של ועדה חיצונית בלתי תלויה לניתוח תוצאות הניסוי הקליני של החברה, לקראת השלמת הליך גיוס החולים לניסוי שלב III

ביומד / צילום: רויטרס
ביומד / צילום: רויטרס

מניית כיטוב פארמה ממשיכה גם היום לזנק ולרכז את עניין המשקיעים, שממתינים בדריכות לפרסום תוצאות הביניים של הניסוי הקליני שלב III בתרופת הקומבינציה KIT-302.

המנייה מזנקת היום בעוד כ-9% למחיר של 174 אגורות, המשקף לה שווי שוק של כ-22 מיליון שקל, ומשלימה מהלך עליות חד של קרוב ל-50% מאז ה-24 באוגוסט.

לפני חג הסוכות דיווחה החברה על מינויה של ועדה חיצונית בלתי תלויה לניתוח תוצאות הניסוי הקליני של החברה, לקראת השלמת הליך גיוס החולים לניסוי שלב III שבין חבריה נמנים ד"ר גלוריה כריספינו, מומחית לביו-סטטיסטיקה ומתמטיקה ביולוגית מאוניברסיטת ITT בדבלין, וד"ר עופר זקס מהמחלקה האורתופדית בבית החולים רמב"ם בחיפה ומנהל השירות לטיפול בחיילי יחידות לוחמות בבית החולים. ככל הנראה המשקיעים רואים בכך רמז לכך שהניסוי מתקרב לסיומו.

בהודעת החברה נכתב כי לאחר בדיקת 150 הנבדקים הראשונים בניסוי ייחשפו תוצאות הביניים של הבדיקה בפני הוועדה, אשר תנתח את התוצאות ותקבע את מספר המטופלים הנוספים שעל החברה לגייס, אם בכלל, על מנת להוכיח מובהקות סטטיסטית ולעמוד ביעד העיקרי של הניסוי. בחינת הוועדה ופרסום תוצאות הביניים צפוי להימשך עד כ-8 שבועות ממועד השלמת גיוס 150 הנבדקים הראשונים.

כיטוב פארמה, המנוהלת על-ידי יצחק ישראל, מפתחת את התרופה KIT-302, שהנה תרופת קומבינציה אשר מטפלת במחלות של לחץ דם ודלקת פרקים ניוונית, תוך הפחתה, במידה ניכרת, של תופעות הלוואי (עלייה בלחץ דם) בנטילת התרופות הקיימות כיום לטיפול במחלת דלקת הפרקים הניוונית. תרופת הקומבינציה של כיטוב, KIT-302, אושרה לניסוי לפי מתווה ייחודי על-ידי ה-FDA.

בנוסף, הגישה באחרונה החברה לרשות ניירות הערך האמריקאית בקשה לרשום את ניירות הערך שלה למסחר בארה"ב.