תחרות מול גוגל: פייסבוק משיקה מודעות לאיסוף לידים

הכלי הפרסומי, שנפתח לכלל העסקים שרוצים להגיע ללקוחות חדשים, ימנע מהגולש לעבור לאתר נחיתה חיצוני והכי חשוב - יכלול כבר את הפרטים המזהים שלו מפייסבוק, במקום שיצטרך להקליד אותם לפני שהוא שולח אותם לבית העסק

מארק צוקרברג / צילום: רויטרס
מארק צוקרברג / צילום: רויטרס

איסוף לידים הוא אחד הכלים הבסיסיים של כל עסק שרוצה להגיע ללקוחות חדשים. זה יכול להיות באמצעים פיזיים כמו חלוקת פליירים או מודעה בעיתון שמבקשת להשאיר פרטים, אך המגמה התפשטה במיוחד בעולם האינטרנט לאורך השנים האחרונות.

הלידים, אותם פרטי התקשורת שמשאירים לקוחות פוטנציאליים, הם סוג של מכרה זהב עבור בתי עסק קטנים כגדולים. היכולת להשיג את הפרטים היא שלב מאוד קריטי בהמרה האפשרית של גולש מזדמן ללקוח.

חברת פייסבוק הודיעה אתמול (ד') כי אחרי מספר חודשים של בדיקות בטא סגורות, היא משיקה באופן גלובלי מודעות חדשות לאיסוף לידים בשם Lead Ads. עד היום עסקים יכלו לפרסם בפייסבוק ולהפנות את הגולשים לעמוד נחיתה או למיני סייט, שבו נדרשו הגולשים להשאיר את פרטיהם כדי שיחזרו אליהם עם הצעות רלבנטיות למוצר או לשירות המבוקש, אך כעת פייסבוק מציעה זאת באופן מובנה בתוך הרשת החברתית שלה.

"הכלי הפרסומי הזה הוא אחד הכלים החשובים שפייסבוק השיקו בשנים האחרונות", אומר אור פיאלקוב, מנכ"ל חברת Fialkov Digital, שהספיקה להריץ 5-6 קמפיינים בחודש האחרון עם כלי הלידים החדש של פייסבוק.

"קודם כל, הגולש נשאר בתוך פייסבוק ולא יוצא לאתר נחיתה או מיני סייט חיצוני, ופה שני הצדדים מרוויחים. גם הגולש מקבל את העמוד במהירות ולא צריך לחכות שהאתר החיצוני ייטען וגם בית העסק, ובמיוחד הקטנים שבהם, יכולים לחסוך עלויות של פיתוח עמוד נחיתה לצורך איסוף הלידים".

אבל יתרון גדול יותר, מוסיף פיאלקוב, הוא באיסוף הפרטים עצמם. "עבור הגולש, ובמיוחד אלה שנכנסים מהמובייל, השארת פרטים היא תהליך מעצבן, שרבים מחליטים לנטוש מתוך ייאוש. אתה צריך להקליד שם, טלפון, מייל וכו', וזה לוקח זמן, המקלדת במובייל קטנה, ולכן אחוזי ההמרה של מי שמילא לבסוף את הפרטים מתוך מי שנחשף לקמפיין די קטנים.

"הפתרון של פייסבוק הוא פשוט. הפרטים של הגולש ממילא נמצאים אצל פייסבוק, וכך ברגע שהוא נחשף למודעת לידים ולוחץ על הכפתור להרשמה - באופן אוטומטי מופיע לנגד עיניו טופס ההרשמה, כשרוב הפרטים שלו - כפי שהכניס אותם לפרופיל שלו בפייסבוק - כבר נמצאים. כך שבעוד קליק או שניים הוא מסיים, והליד עובר לבית העסק", מסביר פיאלקוב.

על בסיס הקמפיינים שהריצה Fialkov Digital בחודש האחרון, פיאלקוב מעיד כי אחוז ההמרה הוא הרבה יותר גבוה ממודעות רגילות בפייסבוק שמיועדות לאיסוף לידים, וכי נרשמה ירידה של 70% בעלויות של הבאת הלידים.

המהלך של פייסבוק מהווה תחרות לא רק מול גופים מתמחים בעולם איסוף הלידים אלא גם מול היריבה המושבעת גוגל, שהמודעות מבוססות החיפוש שלה משמשות במקרים רבים לאיסוף לידים.

"אמנם בגוגל אנשים מחפשים אחר מונחים מסוימים, ואז יש להם אולי כוונת קנייה, והם מביעים התעניינות, אבל אני משער שנראה הסטת תקציבים מפרסום בגוגל לטובת פייסבוק בכל מה שקשור לקמפיינים לאיסוף לידים", מעריך פיאלקוב.