ח"כ זחאלקה הגיע להר הבית ונבלם: "אני מצפצף על נתניהו"

חבר הכנסת מהרשימה המשותפת: "אני מצפצף על נתניהו ועל ההחלטות שלו. אני רוצה להיכנס, כי זה טבעי שאני אכנס להר הבית; אני בא להתפלל ולכבד את קדושתו, לעומת ח"כים מהימין שבאים לעורר פרובוקציות"

ח"כ ג'מאל זחאלקה/ צילום:תמר מצפי
ח"כ ג'מאל זחאלקה/ צילום:תמר מצפי

ח"כ ג'מאל זחאלקה (הרשימה המשותפת) ניסה להיכנס היום (ה') להר הבית ונבלם על-ידי המשטרה, לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הורה אתמול לאסור על חברי כנסת ושרים לעלות למקום בשל המצב הביטחוני, והבוקר הבהיר כי ההנחיה חלה על "יהודים וערבים כאחד".

"אני עומד עכשיו בשער האריות והמשטרה מונעת ממני להגיע להר הבית, בלי צו ובלי שום דבר, בניגוד לחוק", אמר זחאלקה. "אני מצפצף על נתניהו ועל ההחלטות שלו. אני רוצה להיכנס כי זה טבעי שאני אכנס להר הבית, אני בא להתפלל ולכבד את קדושתו, לעומת ח"כים מהימין שבאים לעורר פרובוקציות".

"מה שמתסיס את הרוחות זה ההחלטות של נתניהו. והדרישה לחלק את מסגד אל-אקצא. אני חושב שצריך לשמור על הסטטוס-קוו", אמר זחאלקה קודם לכן בהודעה לתקשורת.

בריאיון לדב גיל-הר, נשאל זחאלקה: "כמה דם אתה רוצה לראות ברחובות לפני שתבין שזה לא מסייע להרגעת הרוחות?"

בתגובה אמר חבר הכנסת: "הריאיון איתך הסתיים, אתה פשיסט" - וניתק את השיחה.

מוקדם יותר הודיע חבר הכנסת אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) כי הוא וחברי מפלגתו יבקרו במתחם הר הבית מחר. "לא נתניהו ולא הימין יוכלו למנוע מאיתנו להיכנס למסגד אל-אקצא שלנו", אמר. "מחר כולנו נהיה שם במסגד. לשים ח"כים ערבים ומוסלמים במישור אחד עם אריאל וחוטובלי זה כמו לומר לבעל הבית שהוא והפורץ לביתו חד הם. החלטה זו מוסיפה שמן למדורה. אין מנדט לנתניהו למנוע ממוסלמים, לרבות חברי כנסת, להיכנס לאל-אקצא. אם תימנע כניסתנו כל העולם יראה כי זה שינוי בסטטוס קוו ופגיעה בחופש פולחן. אנחנו בעלי הבית ולא גורם זר".