שיאנית ההכנסות מספונסרים: בארסה תקבל מקטאר 72.5 מיליון אירו בעונה

דיווח בספרד: עד סוף החודש תשלים ברצלונה את הארכת חוזה החסות הראשי שלה עם קטאר אירווייז, בתמורה לסכום השנתי היקר ביותר בכדורגל העולמי; מנצ'סטר יונייטד, שמכניסה 65 מיליון אירו בעונה משברולט - תרד למקום השני

לואיס סוארז / צלם: רויטרס
לואיס סוארז / צלם: רויטרס

ברצלונה תשבור עד סוף החודש את השיא אותו מחזיקה מנצ'סטר יונייטד: על-פי ה"מארקה" הספרדי, אלופת אירופה תחתום רשמית עד סוף החודש על הארכת חוזה החסות השנוי במחלוקת שלה עם קטאר אירווייז, חברת התעופה הלאומית של המדינה מהמפרץ הפרסי - חרף התנגדויות של חלק מהגורמים במועדון.

ביומון טוענים כי החוזה החדש יהיה שווה לקבוצה הקטאלונית סך של 290 מיליון אירו בארבע שנים (מעונת 2016/17 עד 2019/20), על-פי מפתח של 65 מיליון אירו בעונה סכום בסיס, ועוד 30 מיליון אירו כ"מענק חתימה" עבור הארכת ההתקשרות בין הצדדים.

המשמעות: ברצלונה תכניס מהספונסר המרכזי שלה ממוצע של 72.5 מיליון אירו בעונה, יותר ממה שיונייטד האנגלית, השיאנית עד היום בתחום הזה - מקבלת משברולט (65 מיליון), מותג הרכבים של ג'נרל מוטורס האמריקאית.

מבחינת ברצלונה, יהיה מדובר על שדרוג של למעלה מ-100% בהיקף הכספים המתקבלים מקטאר איירווייז, שכיום משלמת למועדון כ-35 מיליון אירו בעונה.

תחום אחד בו יונייטד תמשיך ליהנות מיתרון משמעותי הוא בחסות ההלבשה שלה: חתומה עם אדידס על חוזה עד 2025 השווה כ-75 מיליון ליש"ט (101 מיליון אירו) בעונה, בעוד ההסכם של ברצלונה עם נייקי, החתום עד לסוף עונת 2017/18, שווה 28 מיליון ליש"ט (38 מיליון אירו) לעונה "בלבד".