בשל היעדר המאבטחים: הלימודים בירושלים יופסקו ב-13:30

כאשר המאבטחים במוסדות החינוך בירושלים יעזבו את המתחם גם הלימודים יופסקו - כך החליטו ההורים והעירייה במשותף ■ ברקת: "קורא לראש הממשלה להתערב ולפתור את המשבר החמור"

ירושלים / צילום: בלומברג
ירושלים / צילום: בלומברג

שביתת האזהרה לא עזרה: בשבוע שעבר השביתו ארגוני ההורים ועיריית ירושלים את הלימודים בבתי הספר העל-יסודיים במחאה על היעדר האבטחה והחשש שהטרור יגיע גם למוסדות החינוך. למרות השביתה, לא הושג פתרון למשבר - והיום (א') יופסקו הלימודים בכל בתי הספר והגנים בירושלים בשעה 13:30, כאשר המאבטחים יעזבו את מוסדות החינוך שזוכים לאבטחה.

עיריית ירושלים, ארגון ההורים ומועצת הנוער העירוניים החליטו במשותף על קיצור יום הלימודים - שיחול על בתי הספר העל-יסודיים, היסודיים, גני הילדים וצהרוני ציל"ה. הלימודים בחינוך המיוחד יתקיימו כסדרם. בכיכר ספרא בעיר יפגינו הורים לילדים בשכונות קו התפר במחאה על היעדר האבטחה.

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת הגיב להתפתחות והוסיף: "אני שב וקורא לראש הממשלה להתערב ולפתור את המשבר החמור". יו"ר ארגון ההורים לתלמידים בירושליח פז כהן טען כי "שום דבר לא השתנה, אנחנו נאלצים להחריף את ההשבתה עד לפתרון".

החלטת העירייה וארגון ההורים זכתה לרוח גבית גם מארגון המורים ומהסתדרות המורים, שהודיעו למנהלים לשלוח את התלמידים לביתם עם לכתו של המאבטח. יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ יעקב מרגי (ש"ס), קרא לוועד ההורים בירושלים, למשרד לביטחון פנים, למשרד החינוך ולעיריית ירושלים להתכנס היום בוועדת החינוך ולגבש פתרון למצוקת האבטחה במוסדות החינוך.