מולי אדן מונה ליועץ חדשנות וטכנולוגיה בבנק הפועלים

אדן: "אני מאמין שעל-ידי יצירת eco-system מתאים, ישראל תוכל להפוך למרכז פינטק עולמי"

מולי אדן / צלם: תמר מצפי
מולי אדן / צלם: תמר מצפי

מולי אדן, עד לא מזמן נשיא אינטל ישראל וסגן נשיא בכיר באינטל העולמית, מונה ליועץ הראשי לחדשנות וטכנולוגיה בבנק הפועלים. אדן ישמש כיועץ חיצוני לבקשת הבנק וילווה את הבנק בכל הקשור לאסטרטגיית הפעילות שלו בעולם הדיגיטלי.

"עם פרישתי מאינטל הבטחתי לעצמי ולמשפחתי להוריד הילוך לשנה לפחות", מסר אדן. "פנייתו של ציון קינן להצטרף כיועץ ולהשתתף בהובלת המהפכה הדיגיטלית של הבנק תפסה אותי בהפתעה. האתגר בהגדרת ממשקים עתידיים, בהטמעת טכנולוגיות מתקדמות, בשיתוף פעולה עם חברות הזנק פיננסיות - פינטק, (FinTech startups) הגדרת ממשקים שיאפשרו להם לפתח ולבדוק את הרעיונות היצירתיים בפרקי זמן קצרים נראה מרתק. אני מאמין שעל-ידי יצירת eco-system מתאים, ישראל תוכל להפוך למרכז פינטק עולמי".

בנק הפועלים חרת על דגלו להגביר את המאמצים והנוכחות בתחום הפינטק, ומכאן החיבור לאדן, שהחל לעבוד באינטל עוד ב-1982, שהגיע לעמדת סגן נשיא בכיר באינטל העולמית וממונה על כל תחום המחשבים האישיים, חטיבה המגלגלת יותר מ-32 מיליארד דולר בשנה באינטל. בשנת 2012 בחר בו הירחון הכלכלי "פורבס" כאחד מעשרת המוחות המבריקים ביותר בעולם בתחומי הטכנולוגיה והחדשנות.

אדן בן ה-64 הודיע על פרישתו במרץ האחרון, כאשר בתפקידו האחרון כיהן כנשיא אינטל ישראל ומנהל קבוצת המחשוב התפיסתי (Perceptual Computing).

ציון קינן, מנכ"ל בנק הפועלים, מסר כי "העולם בו אנו פועלים משתנה בקצב מהיר, והמהפכה הדיגיטלית מורגשת בכל תחומי הפעילות הבנקאית. יש לנו מחויבות לספק ללקוחותינו את השירותים והמוצרים החדשניים ביותר המותאמים לצרכיהם. במקביל, אנו ממשיכים לפתח תשתיות טכנולוגיות שמאפשרות לנו לקיים ממשקים ושיתוף-פעולה ברמה גבוהה עם העולם שסביבנו - ממוסדות פיננסיים, דרך ענקי טכנולוגיה ועד סטארט-אפים. מולי יהיה שותף לשורה של מהלכים אסטרטגיים שמטרתם להבטיח כי בנק הפועלים ימשיך להוביל את חזית החדשנות הטכנולוגית במערכת הבנקאית של ישראל".