רוסק-עמינח: "ההתאוששות הכלכלית תגיע מאוחר יותר מהמצופה"

מנכ"לית בנק לאומי בכנס של קרן המטבע בפרו: "את המשבר העולמי משנת 2008 מנתחים היום כנקודת מפנה, שבה הכלכלות עברו ממצב של עודף לקיחת סיכונים, למצב של תת-סיכון המביא לשיתוק והימנעות מיוזמות ופיתוח"

מנכ"לית בנק לאומי, רקפת רוסק-עמינח, מעריכה כי התאוששות הכלכלה הגלובלית תתעכב ומספרת כי נגידי בנקים מרכזיים ושרי אוצר ברחבי העולם, שנכחו בכנס של קרן המטבע בפרו, נשמעים מודאגים מהעלייה באי-השוויון הכלכלי-חברתי.

רוסק-עמינח השתתפה בכנס השנתי של קרן המטבע, המתקיים השנה בצל ההאטה בסין, המציאות הכלכלית הבעייתית באירופה והחשש מהעלאת הריבית בארה"ב. בכנס נערכים מפגשים ושיחות בין בכירי הכלכלה העולמית. רוסק-עמינח מסרה כי "התחושה הכללית היא שהתקופה הנוכחית מאתגרת במיוחד, ונראה כי ההתאוששות הכלכלית תגיע מאוחר יותר מהמצופה. מעניין לשמוע כי את המשבר העולמי משנת 2008 מנתחים היום כנקודת מפנה, שבה הכלכלות עברו ממצב של עודף לקיחת סיכונים, למצב של תת-סיכון המביא לשיתוק והימנעות מיוזמות ופיתוח".

לדבריה, "ניתן לשמוע בשיחות רבות כי הנגידים ושרי האוצר מוטרדים מאי-השוויון הכלכלי ההולך וגדל ומהתסיסה החברתית הנוצרת כתוצאה מכך. העובדה שמרבית הציבור בעולם מבקש שינוי, מוכחת על-ידם באמצעות המספר הגבוה של זרמים פוליטיים חדשים ומפלגות חדשות ברחבי העולם. מנגד, ישנו קונצנזוס רחב בדבר חלקם החשוב של החדשנות וההיי-טק בשינוי המגמה בכלכלת העולם; שני אלה הכרחיים לדעת רבים לשם האצת הצמיחה העולמית ולצמצום הפערים החברתיים. ההייטק והחדשנות של הכלכלה הישראלית תופסים כאן מקום של כבוד - הביטוי 'אומת הסטארט-אפ' נשמע כאן יותר מפעם אחת, בהתייחס אלינו. ישראל מוצגת כדוגמה למקום של יזמות וחדשנות, ומתפקידינו לעשות כל מאמץ לשמור על מעמד חשוב זה".

בכנס השתתפו גם כמובן בכירים מבנק ישראל, בראשות הנגידה ד"ר קרנית פלוג, שזכתה לכבוד באירוע שקיים העיתון "גלובל פייננס" בטקס שבו הוענק לנגידה הציון "A", ביחד עם 8 נגידי בנקים מרכזיים נוספים.

"בעת הנוכחית, המפגשים עם המוסדות הפיננסיים העולמיים ועם עמיתים ממדינות אחרות מאפשרים לנו להתרשם מקרוב אודות ההתפתחויות בכלכלה העולמית, להתייעץ ולשמוע ממקור ראשון את ההערכות של קובעי המדיניות ובכירי המגזר הפיננסי בעולם בהקשר זה. לא פחות חשובה הנה ההזדמנות להציג בפני הגורמים השונים את ההתפתחויות במשק הישראלי, ולענות על שאלותיהם לגבי הניסיון הישראלי בהתמודדות עם מצבים כלכליים שונים", מסרה פלוג.