ראש עיריית נצרת: "אתמול לא נכנס שקל מהיהודים"

"רוב חברי הכנסת רוצים לבוא בשביל התקשורת, כדי שיראו אותם ויצלמו אותם. שיעשו משהו לטובת התושבים שבחרו בהם" ■ גם העסקים בירושלים נפגעו

מהומות בנצרת / צילום: רויטרס
מהומות בנצרת / צילום: רויטרס

קצת יותר משנה אחרי "צוק איתן", הקונים היהודים שוב נוטשים את העיר נצרת. "אני אכלתי אותה אתמול וכל השבוע", אומר ל"גלובס" עלי סלאם, ראש עיריית נצרת, שבה המסחר נשען על קונים יהודים ועל תיירים.

לדבריו, "בשבת רגילה מגיעים 20-30 אלף יהודים לנצרת, ואתמול לא היה אף יהודי בעיר. בשישי-שבת הם מכניסים מיליונים, 10 מיליון שקל לפחות, ואתמול לא נכנס שקל. מסעדות סגרו, עסקים סגרו. הם באו אליי לעירייה ובכו. אנחנו צריכים לעבוד כמה חודשים כדי להחזיר את המסחר לעיר. אחרי 'צוק איתן' לקח לנו כמה חודשים להחזיר את הקונים לעיר, וגם עכשיו ייקח לנו כמה חודשים".

את עיקר זעמו מפנה סלאם דווקא אל חברי הכנסת הערבים: "הם עשו תהלוכה, ואחרי התהלוכה הם השאירו את הצעירים, שהתחילו לזרוק אבנים ולשרוף. אתמול הייתה תהלוכה של חד"ש. לפני זה הייתה תהלוכה של פעילי שבאב. כל פעם יוצא מישהו אחר והורס. זה לא ייתכן שכל אחד יבוא ויעשה תהלוכה בנצרת. בעלי העסקים רוצים להפגין נגד מה שקורה.

"רוב חברי הכנסת רוצים לבוא בשביל התקשורת, כדי שיראו אותם ויצלמו אותם. נמאס לי מהם. שיעשו משהו לטובת התושבים שבחרו בהם. ביקשתי מחברי הכנסת לצאת מהעיר, לעזוב אותנו בשקט. אמרתי לאיימן עודה: 'תעוף. אני לא רוצה שתבואו לנצרת. הרסתם לי את העיר'.

"אני עובד 24 שעות ביממה כדי להביא פרנסה לעיר, לבנות תעסוקה, היי-טק. בואו נלך למשרד ראש הממשלה ושם נשמיע את קולנו. כאן, אחרי שהם הולכים, הצעירים שורפים עצים, הופכים מכלי אשפה ועושים נזק במאות אלפי שקלים כל יום. זה כבר שבוע ימים. זה לא טוב לעיר, לא טוב למדינה.

"אני רוצה לומר לכל אלה שעושים עצמם מנהיגים: אין לנו דרך אחרת. הדרך היחידה היא לחיות ביחד. הפחד שלי עכשיו זה מעוד אינתיפאדה, ואם תהיה כזו, זה יהיה שונה מכל מה שעברנו. היא תהיה יותר חריפה".

- הירי במחבלת תושבת נצרת באירוע בעפולה השפיע?

"היא בחורה עם בעיות נפשיות שניסתה להתאבד כמה פעמים. השאלה היא לא היא, אלא מה קורה בכל המדינה".

*** הכתבה המלאה - במוסף "הערב" שיחולק היום למנויי "גלובס".