קרן פימי מוכרת למשפחת פירודיה ההודית 20% מריווליס לפי 170 מ' ד'

זאת כשנה וחצי לאחר שפימי רכשה את ריווליס - לשעבר חטיבת המים של ג'ון דיר - תמורת 60 מיליון דולר

ישי דוידי מנכל קרן פימי/ צילום: איל יצהר
ישי דוידי מנכל קרן פימי/ צילום: איל יצהר

קרן הפרייבט אקוויטי פימי של ישי דוידי מכניסה שותפה לחברת ריווליס (לשעבר ג'ון דיר ווטר): החברה ההודית DEL ((Dhanna Engineering רוכשת 20% מחברת ריווליס תמורת 34 מיליון דולר, כאשר קרן פימי תחזיק ב-80% הנותרים. שוויה של ריווליס בעסקה הוא 170 מיליון דולר, וזאת כשנה וחצי אחרי שפימי רכשה את ריווליס - לשעבר חטיבת המים של ג'ון דיר - תמורת 60 מיליון דולר.

חטיבת המים של ג'ון דיר כללה את חברת פלסטרו הישראלית מקיבוץ גבת, וכן את החברות האמריקאיות T-Systems ו-Roberts Irrigation - מקבץ חברות העוסק בתחומים הקשורים למוצרי השקיה, התזה וטפטוף. אולם, חוסר המיקוד הוביל את החטיבה שנרכשה להפסד של 50 מיליון דולר ב-2013 על הכנסות של כרבע מיליארד דולר. מאז רכשה קרן פימי את ריווליס, היא הובילה בה מהלך הבראה, שכלל בין היתר את החלפת הנהלת החברה ומהלכים.

החברה ההודית שנכנסת להשקעה בריווליס, היא חברה פרטית בבעלות משפחת פירודיה (Firodia), אחת מהמשפחות העשירות בהודו. המשפחה היא בעלת השליטה בחברת Force Motors הפעילה בתחום הרכב. לפי "פורבס", אב המשפחה, אבהאי פירודיה בן ה-70 "שווה" 1.4 מיליארד דולר.

שוק ההשקיה הגדול בעולם

גילון בק, שותף בכיר בקרן פימי ויו"ר ריווליס השקיה, התייחס לשותפות החדשה ולמשמעות שלה בכל הקשור להתרחבות של ריווליס לשוקי המזרח. בק מסר כי "אנו מברכים על הצטרפות חברת DEL ההודית לקרן פימי בחברת ריווליס ובטוח שהשותפות תוסיף ערך מוסף רב במאמצי החדירה לשוק ההודי. פימי, אשר רכשה 100% בחברת ריווליס ביוני 2014, הצליחה להוביל את החברה לפסים של רווחיות וצמיחה תוך שיפור חיובי משמעותי בכל הפרמטרים התפעוליים שלה. השותפות עם משפחת פירוֹדיה תעניק יתרון לריווליס בשווקי המזרח. זהו הוא עוד שלב במפנה החיובי שנעשה בריווליס ואנו בטוחים בהמשך הצמיחה וביסוס מעמדה של ריווליס כחברה מובילה עולמית".

מנכ"ל ריווליס, ריצ'רד קלפהולץ, ציין כי "משפחת פירודיה מביאה איתה כמה עשורים של ניסיון רלוונטי בהודו. בכוונתנו למנף ניסיון זה על מנת להפוך לשחקן מפתח בתחום ההשקיה בהודו. יש לנו את היכולת לממש את אסטרטגיית הצמיחה שתכננו. אני שמח מאוד לקראת הזדמנות נדירה זו". לדברי קלפהולץ, ההשקעה מהווה הבעת אמון בריווליס השקיה.

סודהיר מהטה ממשפחת פירודיה, אשר מונה לדירקטור בריווליס, הוסיף כי "טביעת הרגל הנוכחית של ריווליס השקיה בהודו, בשילוב עם הניסיון התעשייתי האיתן שלנו והנוכחות הרבה שלנו בשוק, תאפשר צמיחה מהירה בשווקי המזרח ואנו שמחים להיות חלק ממאמץ זה. אנו מתכוונים לסייע לפיתוחה של החברה בהודו, מדינה המהווה את שוק ההשקיה הגדול ביותר בעולם".

קרן פימי, שמציגה תשואות יוצאות דופן גם במונחי תעשיית קרנות הפרייבט אקוויטי העולמית, מתמחה ברכישת חברות תפעוליות והשבחתן. הרכישות נעשות במינוף נמוך מאוד, ובחלק גדול מהמקרים ללא מינוף כלל. עד כה רכשה הקרן שליטה בכ-80 חברות וביצעה כ-50 מימושים, בהיקף כולל של מעל 4 מיליארד דולר.

בשלוש השנים האחרונות השקיעה פימי 750 מיליון דולר, כשבין העסקאות הבולטות היו רכישת השליטה בחברות אורמת, המלט, גילת, נייר חדרה ופולירם. הצפי הוא שגם בשנים הקרובות יישמר קצב השקעות של סביב 250 מיליון דולר בשנה.