נקסט ג'ן מקפיאה פעילותה; המנכ"לית והדח"צים התפטרו

כשלה בניסיונות לגייס כסף לניסוי של החברה-הבת דרמיספור ■ מניית נקסט ג'ן איבדה היום עוד 16%, ושוויה עומד עתה על 4 מיליון שקל בלבד

 ביומד / צילום: thinkstock
ביומד / צילום: thinkstock

האם חברת הביומד נקסט ג'ן הגיעה לסוף דרכה? היום (א') הודיעה החברה על הקפאת פעילותה, ומיד לאחר מכן דווח גם על התפטרותה של המנכ"לית, ד"ר נועה שלח, ושל שני דירקטורים חיצוניים. מניית נקסט ג'ן נפלה בתגובה במהלך המסחר ב-16%, ושווי החברה התכווץ לכ-4 מיליון שקל. מתחילת השנה איבדה החברה כ-87% מערכה.

נקסט ג'ן, שבשליטת חברת ההשקעות קפיטל פוינט המחזיקה ב-35.1% ממניותיה, פועלת באמצעות החברה-הבת (98.6%) דרמיספור, שמפתחת תרופות חיצוניות לטיפול במחלות עור ומתמקדת בעיקר בטיפול לפסוריאזיס. לפני כחודשיים, נקסט ג'ן דיווחה כי ניסוי קליני (שלב II/III) במוצר לפסוריאזיס, DPS-101, לא יתחיל עד אשר החברה תגייס לפחות 7.5 מיליון שקל.

החברה ציינה אז שבכוונתה לפעול לגיוס הסכום ולהתחיל בביצוע הניסוי בהקדם, אלא שהניסיונות לגייס לא צלחו. לפי הדיווח מהיום, לאור העובדה שלא עלה בידי החברה לגייס את הסכומים הנדרשים להמשך פעילותה, וכי החברה אינה רואה, נכון לעתה, אפיק לגיוס פוטנציאלי - ומתוך מטרה לצמצם את ההוצאות ככל שניתן, דירקטוריון החברה החליט להקפיא את פעילותה. בדיווח נכתב עוד כי הדירקטוריון בוחן את המשך צעדיה של החברה.

שלח תעזוב את תפקידה בתחילת ינואר, ושני הדירקטורים עופר אלשיך וסיגל גרינבוים עזבו מיידית.

עד לפני כשנתיים - לפני שמיזגה לתוכה את דרמיפסור - נקסט ג'ן הייתה שלד בורסאי. לדוחות הכספיים האחרונים של נקסט ג'ן הוצמדה הערת "עסק חי"; בקופתה היו בסוף הרבעון השני מזומנים בסך 275 אלף שקל בלבד, ובמחצית הראשונה של השנה היא רשמה תזרים שלילי מפעילות בסך 2.3 מיליון שקל.

מניית נקסט ג'ן
 מניית נקסט ג'ן