רשת הלבשה ואופנה שמעלה תחזיות ומגדילה דיבידנד

בבנק לאומי מעניקים למניית Next המלצת "קנייה" בשל אסטרטגיית הצמיחה של החברה, רמת המחיר הנוחה של המניה ומדיניות התגמול הנדיבה של החברה לבעלי מניותיה

רשת NEXT / צילום: רויטרס
רשת NEXT / צילום: רויטרס

רשת ההלבשה והאופנה הבריטית Next נסחרת בבורסה של לונדון בשווי שוק של 11.6 מיליארד פאונד. הרשת פתחה את החנות הראשונה שלה בשנת 1982, והציעה בתחילה בגדים ונעליים לנשים בלבד. מאוחר יותר התרחבה גם לשוקי אופנת הגברים והילדים וכן למוצרים לבית, ובהמשך אף החלה להציע מתנות ופרחים. נכון להיום הרשת מפעילה מעל 500 חנויות ברחבי בריטניה ואירלנד, ועוד כ-200 חנויות ב-40 מדינות נוספות ברחבי העולם. נוסף על כך, Next פעילה בתחום המכירות און-ליין כבר משנת 1999.

לאחרונה, החברה פרסמה תוצאות כספיות סופיות למחצית הראשונה של שנת 2015, בה רשמה הכנסות של 1.9 מיליארד פאונד ורווח לפני מס בסך 347 מיליון פאונד - עלייה של 2.7% ושל 7.1%, בהתאמה. בניגוד למגמה הכללית בענף ההלבשה, הצליחה Next להגדיל את שולי הרווח התפעולי ל-14.9%, וזאת בהשוואה ל-14.1% בתקופה המקבילה אשתקד.

במבט קדימה, הנהלת החברה העלתה את התחזית השנתית שלה, וכעת היא צופה צמיחה של בין 3.5% ל-6% במכירות הקבוצה, וכן רווח שנתי לפני מס בסך של 825 מיליון פאונד. מדובר בעלייה של 2% ביחס לתחזית הקודמת.

Next הודיעה גם על חלוקת דיבידנד בסך של 53 פני למניה, עלייה של 6% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. בנוסף, תחלק החברה לבעלי המניות שלה דיבידנד מיוחד בגובה 60 פני למניה, בתחילת חודש נובמבר.

אנו מעניקים למניית Next המלצת "קנייה" בשל אסטרטגיית הצמיחה של החברה, רמת המחיר הנוחה של המניה ומדיניות התגמול הנדיבה של החברה לבעלי מניותיה.

שמוליק קרפף, אנליסט מניות חו"ל במערך ייעוץ ההשקעות, בנק לאומי

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם