עוד פיגוע בירושלים: שני פצועים מדקירות, המחבל נהרג

(עדכונים שוטפים) - אירוע דקירה רביעי בירושלים ■ מוקדם יותר היום שני מחבלים, ובהם אישה, התאגדו ביחד לבצע פיגוע טרור - בגבעת התחמושת בירושלים ■ הבוקר מחבל ניסה לדקור שוטר בשער האריות בירושלים - וחוסל; השוטר לא נפגע

20:50: גל הטרור נמשך: מחבל דקר שני נוסעים באוטובוס ולאחר מכן ניסה לחטוף נשק מחייל ליד גשר המיתרים בירושלים לפני זמן קצר. שוטרים שהיו במקום ירו לעבר המחבל והרגו אותו. דווח על פצוע אחד בינוני ופצוע שני במצב קל. החייל נפצע קל מאוד.

נהג מונית דיווח הערב (ב') למשטרה כי נוסעת ניסתה לדקור אותו בדרך בר לב בשכונת התקווה שבתל-אביב. על-פי הדיווח הראשוני הוא הצליח להשתלט עליה, והיא אף נעצרה. אין נפגעים בתקרית. הרקע לאירוע עדיין נבדק, היות והסכין לא נמצאה בשטח. ייתכן כי מדובר באירוע על רקע פלילי.

15:25: עוד יום של טרור בבירה: לאחר פיגוע הדקירה בסמוך למטה הארצי, דווח על אירוע דקירה נוסף בשכונת פסגת זאב בצפון ירושלים. מפרטים ראשונים עולה כי נער כבן 13 נדקר ונפצע באורח אנוש, ומאמצי החייאה בוצעו בו. צעיר נוסף כבן 20 נפצע באורח קשה. מחבל אחד נורה על-ידי כוחות הביטחון ונוטרל, השני נהרג.

הדקירה בוצעה על פסי הרכבת הקלה, סמוך לתחנת "משטרת דוכיפת" ובקרבת מקום לבית ספר ולגן ילדים. אלי בין, מנכ"ל מד"א, סיפר לחדשות 2: "מצבו של הנער אנוש, מתבצעות פעולות החייאה". הפצוע השני, נער כבן 20, נדקר בחזהו ונפצע קשה.

מדיווחים ראשונים עולה כי המחבל נורה ונפצע קשה, ומחבל אחר נורה למוות. צוותי רפואה וביטחון רבים הוקפצו לזירה, והפצועים פונו לבתי החולים בעיר. אורן, עד ראייה לפיגוע, סיפר לחדשות 2: "ראיתי שני מחבלים רצים ותוקפים. אחד הספיק לדקור, והיה שוטר שהספיק לירות בו".

14:25: ראשונה בתקופה האחרונה, שני מחבלים התאגדו ביחד לבצע פיגוע טרור. שוטר מג"ב נפצע קל בפיגוע דקירה בגבעת התחמושת בירושלים. שני מחבלים, בהם אישה ומחבל נוסף שסייע לה, נוטרלו ונתפסו. המחבלת נפצעה מירי השוטר ומצבה מוגדר קשה.

האירוע היה לא רחוק מהמטה הארצי של המשטרה. חובשים ופרמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבית החולים הדסה הר הצופים את השוטר, כבן 20 במצב קל, עם דקירות בפלג גופו העליון.

שוטר המג"ב הבחין במחבלת שעוררה את חשדו בדרך חיים ברלב וקרא לה לעצור. המחבלת המשיכה בדרכה וכשהבחינה כי הוא מתקדם לעברה, הסתובבה לעברו עם סכין ודקרה אותו. השוטר דרך את נשקו וירה בה.

14:06: ממלא מקום המפכ"ל, ניצב בנצי סאו, אמר בדיון שמתקיים בוועדת הפנים בנושא המצב הביטחוני: "יותר מ-50% מהעצורים בשבועות האחרונים הם קטינים, חלק מהם אינם ברי עונשין". לדבריו, עד כה נעצרו כ-300 בני אדם בחשד ליידוי אבנים ובקבוקי תבערה.

ניצב סאו מסר בדיון, שבו נכחו השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, מפקד מחוז ירושלים ניצב משה אדרי וקצינים בכירים ממחוז ירושלים, כי עד היום נפצעו כ-68 שוטרים מיידוי אבנים השלכת בקבוקי תבערה וירי. הוא ציין כי כ-2000 שוטרים תגברו את מחוז ירושלים בשבועות האחרונים. ממלא מקום המפכ"ל הוסיף כי עד כה הורחקו 54 יהודים מאזורי יהודה ושומרון. כ-62 ערבים הורחקו מהר הבית ומהעיר העתיקה.

12:20: מעצרו של עלא ראיד אחמד זיוד, המחבל מאום אל-פחם שביצע אתמול את הפיגוע ליד גן שמואל, הוארך בעשרה ימים. בדיון בהארכת מעצרו הכחיש המחבל את המיוחס לו ואמר ש"מדובר בתאונה". הוא טען כי לאחר התאונה הותקף על-ידי יהודים ולכן נאלץ לשלוף סכין.

ארבעה בני אדם נפצעו, בהם חיילת בת 19 במצב קשה, אמש בפיגוע ליד מתחם הקניות של גן שמואל, שעל כביש 65 באזור חדרה. לפי המשטרה, החשוד, צעיר ערבי-ישראלי, הגיע לאזור המתחם ברכב מסוג סיאט ודרס אנשים שהיו שם. בהמשך, יצא מכלי הרכב, והחל לדקור את הנקרים בדרכו.

11:00: חברי סיעת יש עתיד הגיעו הבוקר לשער האריות בירושלים, שבו אירע הבוקר ניסיון פיגוע, והצדיקו את חיסולו של המחבל. "הם ירו בו והרגו אותו וזה צריך להיות המודל. חז"ל אמרו: 'הקם להורגך השכם להורגו'. מי שבא עם סכין צריך לדעת שיירו בו כדי להרוג", אמר יו"ר המפלגה יאיר לפיד. לדבריו, "הממשלה צריכה להכניס כמה שיותר כוחות לשטח, בעיקר בנקודות החיכוך. זה מה שירגיע את השטח".

לפיד התייחס לנושא הר הבית ואמר כי גם בקואליציה יש מי שמתסיס את האווירה. "הניסיונות לייצר פרובוקציות מכל הצדדים הם מגונים. אסור לנו לתת לפרובוקציות לשנות את זה. אפילו הניסיון של אורי אריאל היה בעייתי".

10:54: שני צעירים בני 18 מטירת כרמל חשודים שפרסמו בפייסבוק כי בכוונתם לפגוע בערבים שיתקרבו לבית ספרם. השניים אף הצטיידו בסכינים. הם נעצרו אתמול והיום יובאו לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בחיפה.

10:00: מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה אדרי, התייחס לפיגוע ואמר כי מדובר במפגע בודד. "מחבל שהגיע מכיוון שער הפרחים ירד בצמוד לחומה לכיוון שער האריות. שני לוחמי מג"ב זיהו אותו, ביקשו ממנו להזדהות ולהוציא את מה שיש לו בכיסים. המחבל שלף סכין, קפץ לעבר שוטר מג"ב וניסה לדקור שוטר. הם נסוגו לאחור ונטרלו את המחבל עם כמה יריות. המחבל ברח והם המשיכו לרדוף אחריו ולנטרל אותו. מצאנו שני סכינים בזירה", אמר.

הוא הוסיף: "השוטרים הוכיחו את עצמם שוב ומנעו את הפגיעה בחפים מפשע. מדובר בשני לוחמי מג"ב ושני לוחמי יחידת יואב, שנמצאים פה בתגבור. הם הצליחו לנטרל את המחבל, שנכון לעכשיו אנחנו יודעים שהוא בן 20, עוד לא ידוע מה הזהות שלו. מבחינתנו כל אחד הוא מחבל פוטנציאלי, אנחנו חושדים באנשים האלה ואני מקווה שהשוטרים ימשיכו לעשות את המוטל עליהם".

8:57: מחבל פלסטיני שהגיע מכיוון בית הקברות המוסלמי הצפוני סמוך לשער האריות עם ידו בכיסו עורר את חשדם של לוחמי מג"ב שהורו לו לעצור לבדיקה. המחבל התקרב לשוטר עם הסכין ודקר לוחם מג"ב באפודו. אולם הלוחם לא נפגע. בתגובה ירו הלוחמים במחבל למוות.

8:34: חוקרי תחנת רהט עצרו אתמול נציג הפלג הצפוני בתנועה האיסלאמית ברהט בחשד לשידול להתקהלות בלתי חוקית, ולשידול לגרימת נזקים. הוא יובא היום לדיון בהארכת מעצרו.

7:59: כ-17 בני אדם נעצרו הלילה במהלך פעילות מעצרים שביצעו כוחות משמר הגבול במזרח ירושלים. ארבעה מהעצורים הם נערים.

5:00: שלושה צעירים בגילאי 18-21 ונער בן 14 נעצרו הלילה בתום מרדף בחשד למעורבות במהומות באזור כביש 70, בסמוך לאבו סנאן וג'דיידה-מכר שבגליל המערבי. במהלך האירועים הושלכו בקבוקי תבערה ויודו אבנים לעבר הכביש. הארבעה נלקחו לתחנה ובבוקר יובאו לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בעכו.