הרשת החברתית: הצמרת העסקית עושה כבוד לאמן יגאל עוזרי

וגם: חברי בורסת היהלומים חגגו הכנסת ספר תורה לבית הכנסת של הבורסה

כבוד לעוזרי

בביתה בסביון של עתליה שמלצר, אלמנתו של שלמה שמלצר, התקבצו ביום רביעי האחרון אספני אמנות וחברים לחלוק כבוד לאמן הישראלי יגאל עוזרי שחי ועובד בניו-יורק, לרגל תערוכה חדשה שהעלה ביום המחרת בגלריה זימאק בתל-אביב.

בין האורחים: דורון סבג, יו"ר חברת כוח-האדם ORS; רני רהב; אנה ודובי שיף; יוסי חכמי; יגאל וציפי לנדאו; השף חיים כהן ורעייתו סיגל; יעקב פרי; רותי קסטיאל; ואחרים.

לפתיחת התערוכה ביום המחרת בגלריה הגיעו: פרי; כהן; שמלצר; שיף; הלוביסט בוריס קרסני; דני גילרמן; חנה פרי-זן; האדריכל יואב מסר; הזמר מיקי גבריאלוב; הפרסומאי יאיר גלר; עו"ד חיים סאמט; פרופ' זאב רוטשטיין ורעייתו רותי; יותם אלרואי, מבעלי mindspace; סרג' תירוש, אספן ובעל גלריה; והאדריכל בוקי אורן. נכחו גם בעלי הגלריה, האחים שי זימאק וארז צמח.

עתליה שמלצר, יגאל עוזרי ועופרה שמלצר / צילום: אסף לב ואבשלום ששוני
 עתליה שמלצר, יגאל עוזרי ועופרה שמלצר / צילום: אסף לב ואבשלום ששוני

מעצמת חלל

על אף המצב הביטחוני המתוח במחוזותינו, כנס החלל העולמי של סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע נפתח הבוקר (ב') בבנייני האומה בירושלים.

מארגני הכנס, שיימשך עד סוף השבוע, מדווחים על נוכחות של 1,800 משתתפים מ-60 מדינות. אחד מהם הוא באז אולדרין, האסטרונאוט שהיה בצוות הראשון שנחת על הירח והאיש שבהשראתו עוצבה דמותו המצויירת של "באז שנות אור" מהסרט "צעצוע של סיפור".

פתחו את הכנס: שר המדע, אופיר אקוניס; וראש עיריית ירושלים, ניר ברקת. מירה אלטמן, מנכ"לית בנייני האומה, אמרה ש"זו גאווה גדולה שניתנה למדינת ישראל ולעיר ירושלים לארח את הכנס היוקרתי הזה ולארח מבקרים רמי דרג מהעולם, דווקא בימים קשים כאלה".

מירה אלטמן ובאז אולדרין / צילום: מיכל פתאל
 מירה אלטמן ובאז אולדרין / צילום: מיכל פתאל

בורסת הרבנים

ביום חמישי האחרון חברי הבורסה ליהלומים ונשיאם, שמואל שניצר, חגגו הכנסת ספר תורה לבית הכנסת של הבורסה, בנוכחותם של דוד לאו, הרב הראשי לישראל; מאיר לאו, הרב הראשי של תל-אביב ולשעבר הרב הראשי לישראל; יעקב אריאל, הרב הראשי של העיר רמת-גן; הרב יוסף אליהו, ראש מוסדות דרכי הוראה לרבנים; הרב חיים דוד קובלסקי; הרב אהרון כץ; ורבנים נוספים.

"מצוות כתיבת ספר תורה היא מפעל מאחד, מלכד ומסמל אחדות, ואני תקווה שהכנסת ספר התורה תביא רוח של אחדות וברכה לכולם", אמר שניצר.

"המילה הראשונה בספר בראשית הינה ראשית", אמר הרב דוד לאו, שהסביר כי רש"י מפרש שהעולם נברא בראשית, והכול בו טוב וטהור. "יש כאלה המקלקלים את הטוב, לוקחים סכין ובמקום להשתמש בו לטובה הורגים ורוצחים ופוצעים, אך הם לא יצליחו לקלקל את העולם היפה".

דוד לאו ושמואל שניצר / צילום: קובי פוקס
 דוד לאו ושמואל שניצר / צילום: קובי פוקס

שיתוף-פעולה עם שיניים

יבואנית הטיפוח והקוסמטיקה שסטוביץ הכריזה אמש (א') על שיתוף-פעולה בין מותג השיניים "קולגייט" שהיא מייבאת עם מעצב האופנה עידן לרוס בשבוע האופנה גינדי תל-אביב. לאירוע, שהתקיים בבר הפלמינגו בתל-אביב, הציג המעצב קולקציה בהשראת הלבן של קולגייט, אותה הציגו דוגמניות כמו הלנה אגורובה.

הרימו כוסית לחיי שיתוף-הפעולה: יוני, אורנה וגיא שסטוביץ; ארי מנדלבאום, נציג קולגייט בישראל; המפיק מוטי רייף; מעצב האופנה ירון מינקובסקי; ואחרים.

מוטי רייף, יוני שסטוביץ', הלנה וארי מנדלבאום / צילום: סיון פרג'
 מוטי רייף, יוני שסטוביץ', הלנה וארי מנדלבאום / צילום: סיון פרג'

השקעה חכמה

דן שפירו, שגריר ארה"ב בישראל, חנך בסוף השבוע האחרון את האקסלרטור החדש לסטארט-אפים שפתחו חברת יאהו ישראל יחד עם קרן ההון סיכון Entree Capital.

האקסלרטור החדש - הנקרא SigmaLabs - שוכן במגדל משה אביב ברמת-גן, ולאירוע הגיעו כמה עשרות של בכירי יאהו ו-Entree Capital, משקיעים בולטים בתעשיית ההיי-טק, בהם גיגי לוי, אביחי ניסנבאום ואחרים.

מאחורי האקסלרטור עומדים אביעד אייל ומרטין מושאל מ-Entree Capital, והוא מנוהל על-ידי ערן ביילסקי ומיקה ג'וסטינג ובתמיכת לינת וגר, ראש חדשנות וקשרי סטארט-אפים ביאהו ישראל.

את יאהו ייצגו באירוע ההשקה שתי הדמויות הבכירות ביותר בארץ: יואל מארק, סמנכ"לית המחקר של יאהו באזור EMEA (אירופה, מזרח תיכון ואפריקה) ומנהלת יאהו חיפה, ועידו יבלונקה, מנהל יאהו תל-אביב.

מבחינת יאהו, מדובר בניסיון הראשון שלה בעולם לחבור לעולם הסטארט-אפים באמצעות אקסלרטור.

וגר הסבירה באחרונה ל"גלובס" כי "יאהו לא משקיעה בסטארט-אפים, ואין לנו קרן השקעות כמו גוגל ונצ'רס או מיקרוסופט ונצ'רס. לכן, רצינו שותף משמעותי שיביא את הידע והניסיון", היא אמרה בהתייחס ל-Entree Capital.

דן שפירו ואנשי יאהו ישראל / צילום: מתי שטרן, שגרירות ארה
 דן שפירו ואנשי יאהו ישראל / צילום: מתי שטרן, שגרירות ארה