קבלנים jוששים מהטרור: "להביא 20 אלף עובדים מסין"

הקבלנים חוששים מההשלכות של סגל אפשרי על יהודה ושומרון, ומפצירים בשר הפנים להזדרז ביישום החלטת הממשלה להבאת 20 אלף עובדי בנייה מסין

ניסים בובליל / צילום: תמר מצפי
ניסים בובליל / צילום: תמר מצפי

גל הטרור הנוכחי, כמו גם ההשלכות הצפויות בהמשך על ענף הבנייה, מוביל את הקבלנים שחוששים מסגר שיוטל על יהודה ושומרון לדחוק בממשלה להזדרז וליישם את ההחלטה להבאת עובדים זרים מסין לענף.

במכתב שנשלח היום מהתאחדות בוני הארץ לשר הפנים סילבן שלום דוחקים הקבלנים בשר להזדרז ביישום החלטת הממשלה להבאת 20 אלף עובדי בנייה מסין.

"בימים אלה, מדינת ישראל ואזרחיה מתמודדים עם מציאות קשה של רצף אירועים ביטחוניים נקודתיים הפוגעים באזרחי המדינה ובתחושת ביטחונם. לאירועים הביטחוניים השלכות שליליות ישירות על תחושת הוודאות והיציבות, המהווים מרכיב חיוני וחשוב בפעילותם של קבלני ישראל. חשש זה מקבל משנה תוקף ואי בהירות לאור התלות וההסתמכות על עובדים פלסטיניים בכל הקשור לעבודות הרטובות בענף הבנייה.

"ניסיון העבר מלמד כי מצבים כמו המצב הנוכחי במדינה גררו בעקבותיהם הטלת סגר ממושך על איו"ש, שמנע את יציאת העובדים הפלסטינים ארצה וגרם להשבתת אתרי הבנייה השונים, תוך גרימת נזקים בלתי הפיכים למאמצי הממשלה וצעדיה לטיפול בשוק הדיור והבנייה בכלל, נזקים לעוסקים בענף ולציבור רוכשי הדירות", נכתב.

עוד במכתב עליו חתום נשיא ההתאחדות ניסים בובליל, ונשלח גם לשר האוצר משה כחלון, יו"ר מטה הדיור אביגדור יצחקי ולמנהל רשות האוכלוסין וההגירה במשרד הפנים אמנון בן עמי: "על מנת לתת מענה לתחושת אי-הוודאות ההולכת וגוברת ולהקטין את התלות בעובדים הפלסטינים בעת הזאת, אנו פונים אליך בבקשה דחופה כי תנחה לאלתר, את הגורמים השונים במשרדך (רשות ההגירה והאוכלוסין) ומשרדי הממשלה השונים הקשורים, לפעול באופן מידי ליישום החלטת הממשלה לגיוסם של 20 אלף עובדים מסין לענף הבנייה, תוך 'צמצום' העיסוק הביורוקרטי של דרגים אלה והוצאתה של החלטה זו אל הפועל.

"אין ספק כי ככל שתוקדם ותיושם החלטת הממשלה והעובדים הזרים המקצועיים הסינים יגויסו ארצה, ימוזערו הנזקים הכבדים שיגרמו לשוק הבנייה ולכלכלת ישראל, במקרה של החלטה על סגר ומניעת יציאתם של הפועלים הפלסטינים לעבודה באתרי הבנייה בארץ. נראה כי אין זה הזמן להתמהמה ויש לפעול ליישום החלטת הממשלה בעניין בהקדם ויפה שעה אחת קודם".