דני דנון לאו"ם: הפלסטינים מזהמים מוח ילדים קטנים בשנאה

השגריר הנכנס של ישראל באו"ם פונה למועצת הביטחון ולמזכ"ל האו"ם: "רק הפסקת ההסתה הפלסטינית תביא להרגעת הרוחות" ■ "הישראלים חוששים ללכת ברחוב - משטר הטרור הזה חייב להיפסק"

דני דנון / צלם: איל יצהר
דני דנון / צלם: איל יצהר

"הטבח הפלסטיני חסר הרחמים לא נוצר בוואקום. הוא תוצאה ישירה של ההסתה הפלסטינית; הוא תוצאה של הסתה מכוונת שנועדה לזהם את מוחם של ילדים קטנים בשנאה; והוא תוצאה של הסתה שמפיצה האשמות כוזובת נגד ישראל, בעיקר לגבי הסטטוס-קוו בהר הבית, אף על פי שראש הממשלה חזר והדגיש שישראל מחויבת לשמור על הסטטוס-קוו הזה". כך כתב דני דנון, השגריר הנכנס של ישראל באו"ם, באיגרת קובלנה למזכ"ל הארגון, באן קי-מון, ולמועצת הביטחון.

דנון קרא למזכ"ל ולמועצה לצאת בגינוי חד וברור נגד ההסתה הפלסטינית: "רק הפסקת ההסתה תביא להרגעת הרוחות".

"גל הטרור מוסיף להכות ברחבי ישראל והוא אינו פוסח על אף אחד - לא על תינוקות, לא על ילדים, לא על נשים ולא על גברים", כתב דנון. "כולם נחשבים למטרות מהלכות. אזרחי ישראל חוששים ללכת ברחוב. הם נמנעים מלנסוע בתחבורה ציבורית והם חוששים לחיי ילדיהם כל אימת שהם עוזבים את הבית. משטר הטרור הזה חייב להיפסק".

הוא ציין, שב-72 השעות שחלפו נרשמו 12 פיגועים ובחודש האחרון היו 24 פיגועים שגבו חיים של שמונה אזרחים ישראלים ופצעו 56. הוא ציין במיוחד את הפיגוע בגבעת זאב, ביום ב', שבו נדקרו ילד ישראלי בן 13, שרכב על אופניו, ואדם נוסף. "זה היה רק פיגוע אחד מבין ארבעה שהתרחשו באותו יום; שלושה מהם בוצעו ע"י קטינים", נאמר באיגרת.

רון פרושאור, שכיהן כשגריר ישראל באו"ם בארבע השנים שחלפו, סיים אתמול את תפקידו ונפגש בארבע עיניים עם המזכ"ל לסיכום כהונתו. המזכ"ל הביע הערכה על תרומת פרושאור ועל עבודתם המשותפת והשגריר היוצא הזמין את המזכ"ל לשוב ולבקר בישראל.

בעמוד הפייסבוק שלו כתב פרושאור: "לפני ארבע שנים, כשהגעתי למשלחתנו באו"ם, ישראל ניצבה מול אתגרי הסברה גדולים ומציאות לא פשוטה, ואני שב לישראל היום כשהמציאות שלנו נותרה מורכבת. במשך כל שנותיי באו"ם אמרתי שאני הולך במסדרונות הארגון, גאה וזקוף קומה, כשאני יודע את מי אני מייצג ומה אני מייצג ובתחושה הזו אני חוזר לישראל... אני מודה למשלת ישראל ולאזרחי ישראל על הזכות לייצג אתכם באו"ם, זירה חשובה שאינה יודעת מנוח".