"אלה שעמדו מולי עם מגאפונים קיבלו ממני כסף כל חודש"

לרגל "שבוע האופנה גינדי תל אביב", אורי לוי, מבעלי גינדי השקעות, מספר על קניון האופנה העצום שייפתח בעיר בשנה הבאה, וחושף את השנתיים הלא פשוטות שעברו על החברה מאז קריסת המרפסות

אורי לוי / צילום: כפיר זיו
אורי לוי / צילום: כפיר זיו

אורי לוי, מבעלי חברת הנדל"ן גינדי השקעות, המשמש גם כמנכ"ל משותף לחברה, אין שום ספק: "הציבור יודע לסנן ולהבין שכשהוא קונה דירה מגינדי או כשהוא סוחר בקניון של גינדי או משקיע באג"חים של גינדי - הוא ישן מצוין בלילה".

זוהי אמירה נחרצת למדי בהתחשב במה שעבר בשנתיים האחרונות על עסקי משפחת גינדי: בדצמבר 2013 קרסו שתי מרפסות בפרויקט לא מאוכלס של גינדי השקעות בחדרה, דבר שגרר סערה ציבורית גדולה ומאבק מתוקשר של רוכשי הדירות (לחלקם יש עדיין תלונות וההליכים עדיין נמשכים). כשנה לאחר מכן, לוי ומנור גינדי נעצרו בחשד למעורבות בפרשת "שוחד הקבלנים" (בסופו של דבר, המשטרה המליצה לסגור את התיקים נגדם). ולאחרונה אירע רצף של תקריות בפרויקטים שונים בגינדי החזקות (בבעלות ליטל, אבי, גיא ורועי גינדי), שבהם נפלו זכוכיות ממעקים של מרפסות.

ועדיין, לוי, חתנו של משה גינדי וגיסו של מנור, משוכנע שהמשפחה רק יצאה מחוזקת מהתקופה הקשה הזו: "אם לא הייתה המשפחתיות אני מניח שהיה יותר קל שדברים יפריעו, אבל אני חושב שהאתגרים האלה חיזקו אותנו מאוד ונתנו לנו את הכלים ואת הכוח להיות יותר טובים. מכל דבר אתה משתפר ומכל טעות לומדים, וההוכחה היא בתוצאות ובכוח הפיננסי. המותג גינדי הוא מותג חזק. הוא שרד הרבה משברים בהיסטוריה".

- אז אתה אומר בעצם שהמותג לא נפגע?

"לחלוטין לא. עברנו שנתיים מאתגרות, ברור שלא היה קל. הפגינו לי אנשים מול הבית. אבל אין מה לעשות - כשאתה גבוה בתורן, הרוח מזיזה אותך מהר. כשאתה נמוך, הרוח לא משפיעה עליך.מבחן התוצאה הוא ברגליים של הקונים: אחרי שהסיפור הזה קרה מכרנו בפרויקט גינדי תל אביב 500 דירות, מעל מיליארד וחצי שקל, בלי פרסום, שאותו התחלנו רק אחרי. מתוך 800 דירות בשלב א' של הפרויקט נשארו לי 4 למכירה, שזה חצי אחוז. ואנחנו שנה לפני המסירה".