עכשיו זה רשמי: אלי גוטמן הודיע על סיום דרכו בנבחרת ישראל

פחות מ-12 שעות אחרי ההפסד בבריסל, המאמן הלאומי הודיע על החזרת המפתחות, אחרי שני טורנירי מוקדמות כושלים אותם הוביל; "אנצל את התקופה הקרובה כדי לנתח עם עצמי את הקמפיין האחרון" ■ על הופעת הנבחרת: "הקמפיין השתבש בהפסד הבית לוויילס"

אלי גוטמן / צילום: רויטרס
אלי גוטמן / צילום: רויטרס

פחות מ-12 שעות אחרי ההפסד בבריסל לבלגיה (3-1), שסגר קמפיין כושל נוסף של נבחרת ישראל - הודיעה היום (ד') ההתאחדות לכדורגל כי אלי גוטמן סיים באופן רשמי את תפקידו כמאמן הנבחרת.

בהודעה הרשמית שהוציאה ההתאחדות אמר גוטמן: "היתה לי זכות גדולה להוביל את נבחרת ישראל בשני הקמפיינים האחרונים. זאת היתה ונותרה פסגה מקצועית עבור כל מאמן ישראלי, שחולם באחד הימים להגיע למעמד הכל כך מחייב הזה. הודיתי לשחקנים ולאנשי הצוות המקצועי שהיו עזר כנגדי וחברי אמת. אני רוצה להודות שוב ליו"ר עיני על האמון, ההקשבה והתמיכה, כמו גם להתאחדות לכדורגל כולה על ההשקעה בנבחרת ישראל. תודות גם לאבי לוזון ושטרן חלובה, שהיו מי שמינו אותי לתפקיד וידעו לתמוך. אנצל את התקופה הקרובה כדי לנתח עם עצמי את הקמפיין האחרון ואת התקופה כמאמן הנבחרת, להטעין מצברים ולבחור היטב את הדרך החדשה בה אצעד".

יו"ר ההתאחדות עופר עיני אמר: "אני מבקש להודות לאלי גוטמן, הצוות המקצועי והשחקנים על המאמצים שהשקיעו במהלך קמפיין מוקדמות יורו 2016, גם אם בסופו של דבר לא העפלנו לפלייאוף. אין לי ספק כי כולם עשו ככל יכולתם ושאפו להגשים חלום. אלי גוטמן היה ונותר מאמן מצוין ואני מבקש לאחל לו הצלחה גדולה בהמשך דרכו. אין בכוונתי לעסוק בימים הקרובים בזהות המאמן הבא של נבחרת ישראל, אלא בבחינה רצינית ומקיפה של הדרכים הנכונות לקדם את הכדורגל הישראלי ואת נבחרות ישראל".

גוטמן מונה לתפקיד מאמן הנבחרת בדצמבר 2011, והוביל אותה לשני קמפיינים - מוקדמות מונדיאל 2014 ומוקדמות יורו 2016 - שבשניהם לא הצליחה הנבחרת להעפיל. 

אתמול סיכמו במחנה הישראלי עוד קמפיין כושל. הבלם טל בן חיים, ותיק הסגל, אמר אחרי המשחק לתקשורת: "הייתה הזדמנות, אולי לא חד-פעמית, אבל טובה. עשינו את הקמפיין יותר קשה ממה שהוא, נכשלנו במשחקים הקריטיים".

במסיבת העיתונאים אחרי המשחק אמר גוטמן: "המטרה הייתה לשמור את המשחק על 0-0, לשמוע מה קורה בקפריסין, ועם הזמן להכניס יותר שחקני התקפה ולנסות לנצח. אני רוצה לפרגן לשחקנים על משחק נכון טקטית ומשמעת. הקשנו עליהם את החיים. עם כולם בשיא אפשר אולי להפתיע, אבל עשינו מספר טעויות, והפסדנו. התחושה טובה הרבה יותר מאשר אחרי קפריסין".

שרן ייני סיפר אחרי המשחק: "הבלגים טובים מאיתנו בכל פרמטר: מהירות, צעד ראשון, כוח, טכניקה, דיוק במסירות. כשהתחלנו להתעייף, ובייחוד אחרי השער הראשון כשנאלצנו לפתוח, הם ניצלו זאת. הקמפיין הבא צריך להיות לבנייה של צעירים, אם תבואנה תוצאות מה טוב, אבל עם נבחרת שצמחה יחד אפשר אולי להתקדם". 

"אתה יוצא לקמפיין ומקבל משחקים כמו קפריסין בחוץ, בוסניה, וויילס בחוץ, עם קבוצה מאורגנת, מסודרת, שלוחצת נכון, משחקת קרוב. ואז אתה מקבל משחקים כמו וויילס וקפריסין בבית. הבעייה שאין לנו יציבות, בלעדיה אי-אפשר להעפיל", הסביר גוטמן, שסימן את נקודת המפנה בקמפיין: "המשחק מול וויילס בבית. שם אסטרטגיית המשחק הייתה צריכה להיות שונה, לחצנו את הוולשים בחצי שלהם עם כדורגל התקפי מדי ונתנו שטחים לשחקן כמו בייל. ככה קטענו את המומנטום. אבל אם לומר את האמת, בסופו של דבר, שלוש הנבחרות לפנינו בבית, בבירור טובות מאיתנו".