עיריית רמלה תגייס כ-90 מיליון ש' למיחזור ופריסת אג"ח

הצעה משותפת במתווה חדשני של BDO ומיטב דש נבחרה למימון מלא של רכישת האג"ח

יואל לביא ראש עיריית רמלה / צילום: עיריית רמלה
יואל לביא ראש עיריית רמלה / צילום: עיריית רמלה

עיריית רמלה, חלוצת הנפקות האג"ח המוניציפאלי, חוזרת לשוק ההון. 10 שנים לאחר שהנפיקה אגרות חוב מוניציפאליות בסכום של כ-140 מיליון שקל, מנצלת העירייה, בראשות יואל לביא, את סביבת הריבית הנמוכה למחזור ולפריסה של יתרת החוב לתקופה של 13 שנים.

אגרות החוב הונפקו בשנת 2005, לתקופה של 15 שנים, באמצעות חברה ייעודית - החברה למימון רמלה (2005) בע"מ - וזכו לדירוג +A. במהלך השנים הועלה דירוג אגרות החוב ל-"AA". בשנים האחרונות מימון העיריות התנהל בזירת הבנקים והגיוס הנוכחי מחזיר למגרש המוניציפאלי את ערוץ המימון המוסדי תוך גיוון מקורות המימון.

את מהלך הגיוס החדש מוביל ראש עיריית רמלה יואל לביא, בשיתוף עם מנכ"ל העירייה עופר תודר וגזברית העירייה רוזה עללאל. יועצי הגיוס הם שאול בן שימול, שותף בחברת הייעוץ BDO ורונית כהן, מנהלת יחידת חוב תאגידי.

יועציה המשפטיים של עיריית רמלה הם עוה"ד מירי קמחי ודיקלה לביא פישר ממשרד פישר, בכר, חן, וול אוריון ושות'. מטעם מיטב דש מובילים את הגיוס ברק בנסקי מנהל ההשקעות הראשי ואבי ברקוביץ מנהל מערך האשראי. הרמטיק נאמנות המשמשת כנאמן למחזיקי אגרות החוב הנוכחיים תשמש כנאמן בטוחות גם למיטב דש.

מיטב דש וחברת הייעוץ BDO נבחרו לאחר הליך של קול קורא. המתווה המשותף שאושר בוועדת האשראי וההשקעות כולל ריבית אטרקטיבית ומשלב שיטה חדשה.

ע"פ המתווה הייחודי שהוצע ע"י BDO ומיטב-דש, תפנה החברה למימון רמלה למחזיקי האג"ח בהצעה לרכוש מהם את אגרות החוב. החידוש במבנה המימון מתבטא בכך שהצלחת המתווה אינה תלויה במידת ההיענות של המחזיקים, היות ומיטב דש מתחייבת להעמיד לחברה הייעודית את התזרים הדרוש לפרעון האג"ח של מחזיק שיבחר שלא להיענות להצעה. כך, תראה העירייה לנגד עיניה לוח סילוקין אחד, פרוס ל-13 שנה, הזהה לחלוטין בכל שיעור היענות להצעה לפדיון המוקדם.

משרדי הפנים והאוצר נתנו אישורם העקרוני למתווה.