כץ ויעלון סיכמו: 300 חיילים יאבטחו אוטובוסים בבירה

פיגוע דקירה בירושלים: אישה נפצעה בינוני ■ מוקדם יותר: ניסיון דקירה בשער שכם בירושלים ■ יותר מ-200 נחקרו במחוז ש"י בשבועיים האחרונים בחשד ליידויי אבנים ובקבוקי תבערה ■ אושר גיוס 1,400 לוחמי מילואים של מג"ב

פיגוע / צילום: משטרת מחוז שי
פיגוע / צילום: משטרת מחוז שי

22:00: 300 חיילים יוצבו במערך התחבורה הציבורית בירושלים

שר התחבורה ישראל כץ סיכם הערב עם שר הביטחון משה יעלון על הצבת 300 חיילים סדירים במערך התחבורה הציבורית בירושלים לתקופה של חודש, עד לתחילת פעילותה של יחידת אבטחה אזרחית. ראשוני החיילים והמאבטחים יתחילו לפעול החל מיום ראשון הקרוב. השר כץ ציין כי הפיגוע שהתרחש הערב בסמוך לתחנה המרכזית בבירה המחיש את הצורך בהגברת האבטחה בתחבורה הציבורית.

18:39: פצועה קל-בינוני בפיגוע דקירה בתחנה המרכזית בירושלים

אישה נפצעה באורח בינוני בפיגוע דקירה בתחנה המרכזית בירושלים. כוחות הביטחון במקום ירו והרגו את המחבל מיד לאחר מכן.

17:55: תושב שועפאט חשוד כי החביא סכין במיניבוס לירושלים

כוח משטרה ומג"ב שביצע בדיקה במיניבוס שהגיע ממחנה הפליטים שועפאט לכיוון ירושלים, מצא סכין שהוחבאה מתחת לאחר המושבים כשהיא כרוכה בגרב וברשת. ככל הנראה, הסכין שייכת לאחד הנוסעים, שעלה לכלי הרכב כשהוא נושא תינוק על ידיו. החשוד, בן 24 ותושב שועפאט, הועבר לחקירה והתינוק נמסר למשפחתו.

17:15: חמישה פלסטינים נפצעו קל בעימותים עם כוח צה"ל בבית לחם

כ-200 פלסטינים מיידים אבנים ובקבוקי תבערה לעבר כוחות הביטחון בבית לחם. מטען נפץ נזרק לעבר כוח צה"ל, אך נפל והתפוצץ בצד הפלסטיני. הכוח יורה לעבר המתפרעים ועד כה דווח על חמישה פלסטינים שנפצעו באורח קל מכדורי גומי.

17:05: התחדשו העימותים בין צה"ל לבין הפלסטינים בגבול הרצועה

העימותים בין כוחות הביטחון לפלסטינים בגבול רצועת עזה התחדשו לפני זמן קצר - כך דווח ברשת הטלוויזיה הלבנונית "אל-מיאדין". על פי הדיווח, כוחות צה"ל משתמשים באמצעים לפיזור הפגנות ויורים באזור.

16:55: עשרות יהודים וערבים מפגינים למען הפסקת האלימות בצפון

עשרות יהודים וערבים, תושבי נצרת עילית ואזור עמק יזרעאל, משתתפים בהפגנה למען השלום ומשלבים ידיים בקריאה להפסקת האלימות. ענבל פרן פרח, מארגנת ההפגנה, אמרה: "בנצרת עילית, נצרת והאזור חיים יהודים וערבים זה לצד זה בשקט ובשכנות טובה. לא ניתן לאלימות ולקיצוניים לקלקל את זה. התכנסנו כאן יחד כי הגיע הזמן להשמיע את הקול השפוי - די לאלימות, לטרור ולגזענות".

16:52: צרפת: "יש לדחוף את ישראל והפלסטינים להגיע להסכם שלום"

שר החוץ של צרפת, לורן פביוס, אמר כי על הקהיליה הבינאלומית לדחוף את ישראל והפלסטינים להגיע להסכם שלום מאחר שהמצב באזור יוצא משליטה. "המצב מתוח באופן בלתי רגיל. כבר אמרתי כמה פעמים שלא לעשות דבר עלול להביא להסלמה, וזה מה שקורה היום", אמר פביוס. "צרפת מבקשת שמשה ייעשה, לא רק מצד הרשות הפלסטינית וישראל, שצריכות לעבוד יחד, אלא גם מצד מסגרת בינלאומית שתסייע להן לשאת ולתת כדי להגיע לשלום", הוסיף.

16:17: ניסיון לפיגוע דקירה בשער שכם; אין נפגעים

מחבל שהגיע לשער שכם ניסה לדקור מאבטח שהיה במקום. הוא נוטרל בטרם הצליח לפצוע אותו. לא היו נפגעים באירוע.

15:32: אבו מאזן יישא בערב נאום בעקבות גל הטרור

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, יישא בשעה 20:00 "נאום חשוב לאומה" - כך דווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית "וואפא". דבריו של אבו מאזן יגיעו בעקבות גל הטרור האחרון.

15:05: קרי ידון עם מקבילתו הצרפתית בעניין ההסלמה בישראל

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי ייפגש היום (ד') עם שר החוץ של צרפת לורן פביוס במטרה לדון על פיגועי הטרור שאירעו בישראל. בנוסף, השניים ידונו על דרכים למנוע את המשך ההסלמה בארץ ובשטחי הרשות הפלסטינית. "המצב הידרדר בצורה חדה וצרפת תעשה הכל כדי להימנע מהסלמה", כך נמסר מדוברות הממשלה הצרפתית.

14:40: מאות פלסטינים נחקרו בחשד להפרות סדר בשבועיים האחרונים

יותר מ-200 פלסטינים החשודים בעבירות ביטחון נחקרו במהלך השבועיים האחרונים בתחנות משטרת מחוז ש''י - כך עולה מנתונים שפרסמה היום המשטרה. הפלסטינים שנחקרו חשודים במעורבות בהפרות סדר, נשיאת סכין, יידויי אבנים, השלכת בקבוקי תבערה והנחת מטענים. שליש מהנחקרים הם קטינים.

13:27: פלסטינים מיידים אבנים באזור קבר רחל בבית לחם

צעירים פלסטינים מיידים אבנים בהפרת סדר שהחלה לפני זמן קצר בסמוך לקבר רחל שבבית לחם. כוחות צבא ולוחמי מג"ב נערכים למהומות שמתוכננות באזור בהמשך היום, בתום הלווית הצעיר שנהרג אתמול מאש צה"ל, לאחר שהשליך בקבוק תבערה לעבר כוחות הביטחון.

12:09: בשל המצב הביטחוני: הקבינט יתכנס בשעה 15:30

בשל המצב הביטחוני ולאור גל הפיגועים הנוכחי, הקבינט המדיני-ביטחוני צפוי להתכנס בשעה 15:30.

10:40 אושר גיוס 1,400 לוחמי מילואים של מג"ב

ועדת חוץ וביטחון של הכנסת אישרה היום גיוס 1,400 לוחמי מילואים משמר גבול. נציג מג"ב בדיון, ניצב משנה אמיר כהן, עדכן כי עד כה גויסו כ-850 לוחמים ובמידת הצורך קיימת אפשרות לגייס את שאר הלוחמים. עוד הדגיש כהן כי בשלב זה אין כל שינוי בהוראות הפתיחה באש.