בעל מניות איזיצ'יפ מתנגד למכירה: "מתבצעת לפי מחיר חסר גדול"

חברת ההשקעות רייג'ינג קפיטל המחזיקה 6.5% מההון "לא מאמינה שיושם כראוי תהליך מכירה קפדני"

אסיפת בעלי המניות של איזיצ'יפ  תתכנס רק בעוד כחודש, כדי להצביע על מכירת החברה למלאנוקס, אך בעל מניות אחד כבר הודיע על כוונתו להתנגד לעסקה. מדובר בחברת ההשקעות האמריקאית Raging Capital Management מניו ג'רסי, שמחזיקה ב-6.5% ממניות איזיצ'יפ.

החברה, שהקים ומנהל ויליאם מרטין, מגדירה את עצמה כמשקיעה לטווח ארוך שמאמינה במעמדה הייחודי של איזיצ'יפ בשוק. לפי רייג'ינג קפיטל, לאחר שיחות עם ההנהלה והדירקטוריון של איזיצ'יפ על עסקת מלאנוקס וקריאת הזימון המפורט לאסיפה, היא "לא מאמינה שיושם כראוי תהליך מכירה קפדני" ומעריכה שמחיר של 25.5 דולר למניה מעריך בחסר רב את איזיצ'יפ ואת ההזדמנויות שעומדות בפניה.

רייג'ינג מציינת שתתנגד לעסקה במתווה הקיים שלה. זאת למרות לפי נתונים שצירפה להודעתה, היא צפויה ליהנות מתשואה מכובדת על השקעתה באיזיצ'יפ: רייג'ינג רכשה את מניות איזיצ'יפ בהשקעה מצטברת של כ-31.5 מיליון דולר, ובעסקת מלאנוקס היא אמורה לקבל עבורן 49.6 מיליון דולר, תשואה של 57%. המחיר הממוצע שבו רכשה רייג'ינג את מניות איזיצ'יפ הוא 16.2 דולר. בעסקאות שביצעה בחודשיים האחרונים, המחיר הממוצע עמד על כ-21 דולר. במקביל, רייג'ינג גם ביצעה עסקאות של שורט על מניית איזיצ'יפ, אך בהיקף כספי קטן יותר, ובמחירי מימוש של 20-25 דולר למניית איזיצ'יפ.

עדיין אין המלצות של חברות ייעוץ

במסגרת העסקה, מלאנוקס, בניהולו של איל וולדמן, תשלם 811 מיליון דולר במזומן (620 מיליון דולר בניכוי המזומן בקופה) עבור איזיצ'יפ, שנוסדה ומנוהלת על-ידי אלי פרוכטר. שתי החברות עוסקות בתחום ציוד התקשורת. הרכישה כפופה לכמה תנאים, ובהם קבלת רוב של 75% מבעלי המניות של איזיצ'יפ. בשלב זה, עדיין לא פורסמו המלצות של חברות המייעצות לגופים המוסדיים, וייתכן שבחלק מהגופים גם לא התקבלה עדיין החלטה בנוגע לאופן ההצבעה.

בין בעלי המניות הבולטים באיזיצ'יפ ישנם שלושה מוסדיים מישראל, שכל אחד מהם צפוי לקבל במכירה כמה עשרות מיליוני דולרים. מדובר בהראל עם החזקה של 6.3% מאיזיצ'יפ, פסגות עם 5.9% ומגדל עם 5.6%.

בפסגות טרם התקבלה החלטה. ממגדל נמסר כי "מגדל תגבש את ההחלטה עד למועד האסיפה ושם תודיע על כך". מהראל טרם התקבלה תגובה.