לאומי שוקי הון: ישראמקו ודלק קידוחים - המועדפות בסקטור הגז

האנליסטית אלה פריד מציבה מחיר יעד של 74 אג' לישראמקו ו-14.2 שקל לדלק קידוחים ■ רציו עם מחיר יעד של 28 אג' - בדומה למחירה בבורסה

האנליסטית אלה פריד מלאומי שוקי הון פרסמה עדכון לסקירתה על סקטור הגז. פריד אומרת כי "בעידן זה של חוסר בהירות, קיימת העדפה בסקטור הנפט והגז הגלובאלי למאגרים מפיקים, שעיקר השקעות ההון מאחוריהם. זו הסיבה שאנו ממשיכים לסקר את מניית ישראמקו ב'תשואת יתר', למרות התגלית של ENI והוראת המכירה תוך 6 שנים לדלק במתווה הגז". 

להערכתה, ההסתברות לחתימת הסכם לאספקת גז מתמר למתקן הנזלת גז טבעי Damietta, בבעלות משותפת של ENI ו-UFG, עומדת עתה על 50%, בהתייחס ל-70 BCM. זאת ועוד, "להערכתנו, המאגרים כריש ותנין לא יהוו תחרות משמעותית לתמר, כל עוד לא יוסדר נושא היצוא מתמר ולא תתבצע בו הרחבה". 

פריד ממשיכה לסקר את מניית ישראמקו , בה "אנו רואים החזקה דפנסיבית", בהמלצת "תשואת יתר" ובמחיר יעד של 74 אג'. בתוך כך, "אנו מעלים את ההמלצה ואת מחיר היעד שלנו למניית דלק קידוחים  ל-14.2 שקל, עם אפסייד כלכלי של 20%. אנו מותירים את המלצתנו למניית אבנר  על "תשואת שוק", למרות הסחירות הגבוה יותר (מחיר יעד 2.60 שקל). זאת, כיוון שבפרופיל הסיכון הנוכחי, פער של 20% נראה לנו כמינימאלי".

אומדני השווי של לאומי שוקי הון מבוססים על שווי של 12.6 מיליארד דולר למאגר תמר, לאחר התמלוגים למדינה ולפני תמלוגי העל, בהתאם לתרחיש יצוא אזורי מתמר בהסתברות של 50% ובהיקף של 70  BCM, החל מ-2018, בהנחה של הקפאת מחיר גז מוצע בישראל על 5.4 דולר לכל אורך התקופה ועלייה הדרגתית ממחיר רצפה של 4.6 דולר ל-5.6 דולר בכל חוזי הייצוא. 

נחזור ונציין, אומרת פריד, "כי בחלקו של מאגר לוויתן נופלים בשלב זה מירב הסיכונים, למרות הפוטנציאל האדיר הטמון בו. כתוצאה מכך, אנו ממשיכים לסקר את מניית רציו  בתשואת חסר ובמחיר יעד של 28 אג', בהתבסס על שווי של 3.6 מיליארד דולר ללוויתן אחר תמלוגים, והיעדר חלופות. נציין כי לשותפויות מקבוצת דלק קיימת חלופה פוטנציאלית שיכולה לפצות חלקית על עיכוב התזרים מלוויתן, בדמות מאגר אפרודיטה, שחתם הסכמים בלתי מחייבים עם המשק המצרי".