כנס ג'רני: זה הדבר החשוב ביותר שחייבים לעשות לפני הנפקה

הפאנליסטים בכנס של "גלובס" ו-EY הדגישו עד כמה חשוב להיערך נכון ומוקדם להנפקה ועד כמה חשוב שיתוף הפעולה בין החברה והבנקאים המלווים אותה עוד מהשלב הראשון של גיבוש מתווה ההנפקה

כנס ג'רני / צילום: אורן טסלר
כנס ג'רני / צילום: אורן טסלר

פאנל בנושא הנפקות בחברות טכנולוגיה ריכז שורה של מומחים היום בכנס ג'רני של "גלובס" ו-EY, ונדמה שהמושב המעניין יכול להיכנס תחת הכותרת "תתכוננו ותיערכו היטב להנפקה מבעוד מועד". כל הפאנליסטים הדגישו עד כמה חשוב להיערך נכון ומוקדם להנפקה ועד כמה חשוב שיתוף הפעולה בין החברה והבנקאים המלווים אותה עוד מהשלב הראשון של גיבוש מתווה ההנפקה.

גדי תירוש מ-JVP, דיבר על חשיבות עבודת השטח לפני ההנפקה ועד כמה חשוב שהחברה לפני ההנפקה ואחריה תמשיך לעבוד ולתפקד כרגיל.

גילי יוהאן מחברת האבטחה ורוניס אמרה כי ורוניס תיכננה את ההנפקה כאשר החברה כבר דאגה להטמיע תהליכי עבודה של חברה ציבורית, כולל דוחות רבעוניים וכו', עוד בטרם ההנפקה, והדגישה את החשיבות של העבודה עם האנליסטים של הבנק המלווה לפני ההנפקה ואחריה.

גיא סלע מסולאראג', חזר והדגיש עד כמה חשוב לעבוד כחברה ציבורית לפני ההנפקה כדי למנוע תקלות בשלב הבא. הוא אמר כי החברה לא הייתה מופתעת וידעה מבעוד מועד לקראת מה היא הולכת.

עו"ד דן שמגר ממשרד מיתר, אמר בדיון כי "עבודת הדירקטוריון היא נושא חשוב מאד כי יש הבדל גדול מאד בין חברות ציבוריות לחברות פרטיות באופון שבו פועל הדירקטוריון. כל התהליך דורש מנהיגות וחשוב מאד שתפקוד הדירקטוריון יתנהל בצורה הכי נכונה ושיש לחשוב על כך מבעוד מועד".

וויל בונר מברקליס אמר בדיון כי נושא שווי החברה בהנפקה הוא לא יותר מדי חשוב, כי שווי החברה מושפע מעבודתם של אנליסטים, מהתקשורת מתחזיות כאלה ואחרות לגבי השוק, שגם לא תמיד מתממשות ולכן צריך לא לייחס חשיבות גדולה לשווי החברה בשלב ההכנות להנפקה. הוא הדגיש את חשיבות העבודה האינטימית עם החברה כבנקאי, ועד כמה חשוב להמשיך ולעבוד עם החברה גם לאחר התהליך דרך האנליסטים של הבנק, ובקיצור להיות שותף מלא, ולסייע בתכנון התהליך כבר מהשלבים הראשוניים, וכן בזמנים טובים ורעים.

גיא סלע דיבר על החשיבות של הכימיה עם הבנק המלווה, גופי המחקר שלו והאנליסטים.

גדי תירוש גם כן הדגיש את העובדה ששווי החברה ייקבע על ידי השוק ולכן צריך לא להתרגש יותר מדי מנושא שווי החברה בזמן ההנפקה. הוא אמר גם שאחת הדרכים לקבוע האם לעבוד עם בנק מסוים היא לדרוש ממנו להיות לקוח של החברה.

רקפת סודרי מניוזוויר דברה על המעורבות של חברות יחסי הציבור בהנפקה וחזרה על הצורך של החברות להיערך בהקדם. "הלקוח חייב הסברים ולהבין היטב את שיטות העבודה מול התקשורת, והוא חייב להיות מודע למה מותר לו לפרסם ומה לא, וכן לשים דגש על הפרסום האתר של החברה". היא המליצה על משרד עו"ד טוב שילווה את ההנפקה כדי להימנע מטעויות בשלבים יותר מאוחרים וכמובן הזכירה את חשיבות העבודה עם משרדי IR לפני ההנפקה ואחריה.

ערן זק, ראש בנקאות להשקעות, פועלים שוקי הון, אמר כי "תמחור ההנפקה תלוי יותר במצב השוק ברגע נתון, לדוגמא ביולי 70% מההנפקות תמחרו מעל הטווח שקבעו הבנקאים, לעומת אוקטובר שבו 70% מההנפקות תומחרו מתחת לטווח בשל התנודתיות בשווקים".