סרוסי: "יזמי ההיי-טק - שגרירי ישראל הטובים ביותר בימים אלה"

יו"ר בנק הפועלים בכנס ג'רני של "גלובס" ו-EY: "אנשי טכנולוגיה מכל העולם הם היחידים שמגיעים לישראל גם בתקופות של אי יציבות ומתיחות ביטחונית"

יאיר סרוסי / צילום: סיון פרג`
יאיר סרוסי / צילום: סיון פרג`

"יזמי ההיי-טק שלנו, שמסמלים את ההצטיינות והמדע, הם השגרירים הטובים ביותר של ישראל בעולם בימים אלה", כך אמר היום (ה') יו"ר בנק הפועלים יאיר סרוסי, בכנס ג'רני של "גלובס" ו-EY שהתקיים בת"א. 

לדברי סרוסי, "שפע ההזדמנויות שישראל מציעה בתחום הטכנולוגיה הוא מקור המשיכה העיקרי ליזמים ואנשי עסקים מכל העולם להגיע לישראל, וכפי שאנו רואים בימים אלה, אנשי טכנולוגיה מכל העולם הם היחידים שמגיעים לכאן גם בתקופות של אי יציבות ומתיחות ביטחונית".

סרוסי אמר, כי "עוצמת סקטור הטכנולוגיה בישראל נשענת על גיוסי הון גדולים שביצעו הקרנות בשנתיים האחרונות, שיאפשרו זרימת הון להשקעות חדשות והמשך התמיכה בהשקעות קיימות. אנו רואים יותר ויותר יזמים שמנצלים את האקזיטים המרשימים שלהם לטובת ביצוע השקעות בחברות סטארט-אפ וליווי צמוד שלהן. הניסיון העשיר של האנג'לים תורם ליזמים צעירים ולבגרות של השוק".

"אקזיט זו בוודאי לא מילת גנאי, ולעיתים יש לחברות ישראליות רק אופצייה להימכר, אבל יש לא מעט חברות צעירות בעלות פוטנציאל פיתוח גבוה, והייתי רוצה לראות יותר חברות ישראליות שצומחות באופן עצמאי. חלק מהתבגרות השוק הוא שחברות היי-טק ישראליות יהיו יותר ויותר בצד הרוכש ולאו דווקא הנרכש", הוסיף יו"ר הפועלים. 

סורי סיכם: "עלינו להמשיך לנצל את היתרונות המובנים בתעשייה הטכנולוגית הישראלית, כגון תחום הגנת הסייבר, שבו ישראל הגיעה למעמד מוביל ברמה עולמית. הדרישה לחדשנות בתחום זה צפויה להמשיך להתחזק בשנים הקרובות".