קבר יוסף: 6 מתפללים נפצעו בעימותים מול פלסטינים

יומיים בלבד לאחר שהוצת, 6 מתפללים יהודים נפצעו קל בעימותים אלימים סמוך לקבר יוסף שבשכם, לאחר שפלסטינים הציתו את רכבם ■ המתפללים, שנכנסו למתחם ללא תיאום ביטחוני כמקובל, חולצו מהאזור על כוחות צה"ל והמשטרה הפלסטינית

פלסטינים / צילום: רויטרס
פלסטינים / צילום: רויטרס

אירוע ביטחוני נוסף ביהודה ושומרון: עימותים אלימים התרחשו לפנות בוקר (א') בין מתפללים יהודים לפלסטינים במתחם קבר יוסף בשכם.

קבוצה שמנתה כ-30 מתפללים יהודים נכנסה למתחם הקבר ללא תיאום ביטחוני. פלסטינים שהגיעו למקום החלו להתעמת עם המתפללים, ובמקום התפתחו מהומות אלימות.

מתחקיר ראשוני עולה כי הפלסטינים שלפו את המתפללים מהמכוניות שעמן הגיעו המתפללים אל מתחם הקבר. שישה מהם נפצעו קל, ואחת המכוניות עלתה באש.

כוחות צה"ל והמשטרה הפלסטינית שהגיעו למקום חילצו את המתפללים, שחמישה מהם נעצרו ונלקחו לחקירת כוחות הביטחון.

עו"ד איתמר בן-גביר, המייצג את המתפללים, קרא למשטרה לשחרר את העצורים באופן מיידי לקבלת טיפול רפואי. "לא יכול להיות שלאחר הטראומה הקשה שחוו המשטרה עוד תחזיק בהם כאשר הם זקוקים לטיפול", טען בן-גביר.

האירוע התרחש יומיים בלבד לאחר שמתחם הקבר הוצת על-ידי אלמונים. מושל שכם גינה את האירוע, ומספר שעות לאחר מכן הצטרף גם יושב ראש הרשות אבו מאזן להודעת הגינוי ואף הבטיח כי הרשות הפלסטינית תממן את שיפוץ הקבר.