נתניהו: "ישראל היא לא הבעיה בהר הבית - היא הפתרון"

ראש הממשלה בישיבת הממשלה: "היום נביא שורה של צעדים חסרי תקדים להפחתת רגולציית יתר על הכלכלה והמגזר העסקי במדינת ישראל"

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

"ישראל היא לא הבעיה בהר הבית - ישראל היא הפתרון". כך אמר היום (א') ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה. נתניהו התייחס לגל הטרור שפוקד בשבועות האחרונים את ישראל, ואמר כי "אנחנו פועלים בגישה תקיפה ושיטתית מול הטרור - עיבוי כוחות, גיבוי לכוחות, צעדי הרתעה וצעדי ענישה. היום אנחנו נתחיל בפעולות נגד ההסתה, כולל נגד התנועה האיסלאמית שהיא בראש המסיתים, ובייחוד נגד המקורות הכספיים שלה".

ראש הממשלה הוסיף: "אנחנו שומרים על הסטטוס-קוו בהר הבית - אנחנו היחידים שעושים את זה, ונמשיך לעשות את זה בדרך אחראית ורצינית. לא היה שום שינוי בסטטוס-קוו, חוץ מהניסיון של אנשים שאורגנו על-ידי תנועות איסלאמיות בישראל ועל-ידי גורמים חיצוניים להכניס חומר נפץ למסגדים ולתקוף יהודים מתוך המסגדים. זה שינוי הסטטוס-קוו, זה מה שגורם לכל האירועים בשנה האחרונה בהר הבית ולא דבר אחר".

נתניהו אמר עוד בישיבה, כי "הממשלה תדון היום בדה-רגולציה, או יותר נכון בפעולות נגד הביורוקרטיה היתרה בפקידות הממשלה וגם ברגולטורים שהממשלה עצמה קבעה לאורך השנים. יש פה דבר שפוגע אנושות בכלכלת ישראל, אנושות באזרחי ישראל. קשה לתת לתחרות לעבוד, קשה לתת לסקטור הפרטי לעבוד, והדבר הזה מייקר מוצרים, הדבר הזה יוצר כמובן מעכבי צמיחה, והדבר הזה פוגע במקומות עבודה. לכן, אנחנו היום נביא שורה של צעדים חסרי תקדים למעשה בסקטור הציבורי שלנו, להוריד, להפחית את הכלכלה הזאת של האובר-רגולציה, של רגולציית יתר במדינת ישראל. אני בטוח שהדבר הזה ייתן פירות לכלכלת ישראל ולאזרחי ישראל".

מנכ"ל איגוד החברות הציבוריות אילן פלטו מסר בתגובה: "הגיע הזמן לעבור מדיבורים למעשים. הרגולציה, כפי שטוען ראש הממשלה בנימין נתניהו, אכן פוגעת באזרחי ישראל, אבל בפועל הממשלה לא עושה דבר. למעלה מ-200 חברות ציבוריות נמחקו מהסחר, אבל הממשלה מתעקשת לתת פטור מבחינת עלות-תועלת ברגולציה לכל הרגולטורים של שוק ההון. אנו קוראים לראש הממשלה לפעול בדחיפות למתן הקלות רגולטוריות לחברות הציבוריות, במטרה להפוך את הבורסה למנוע צמיחה כלכלי לטובת כל אזרחי ישראל".