חקירת הלינץ' בבאר-שבע: היועמ"ש דורש עדכונים

היועמ"ש וינשטיין שוחח עם ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה וביקש להיות מעורב בחקירת הלינץ' בנתין הזר מאריתריאה בזירת הפיגוע בבאר-שבע ■ גורם משפטי: המקרה יטופל בכל הרצינות

האזרח האריתראי הבטום זרהום/ צילום תקשורת שבכ
האזרח האריתראי הבטום זרהום/ צילום תקשורת שבכ

חקירת הלינץ' באזרח האריתריאי במהלך הפיגוע בבאר-שבע: היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין דורש מהמשטרה עדכונים בדבר חקירת המקרה הקשה שהתרחש אמש (א') בתחנה המרכזית בעיר.

בעקבות האירוע החמור בעת נטרול המחבל בפיגוע בתחנה המרכזית בבאר-שבע, אז בוצע לינץ' באזרח האריתריאי הבטום זרהום בידי עוברי אורח שהיו במקום, קיים היועץ המשפטי לממשלה שיחה טלפונית עם ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, מני יצחקי. בשיחתם דרש וינשטיין שיועברו לו על-ידי צוות החקירה עדכונים בנוגע להתקדמותה וההתפתחויות בנושא.

"אני רואה את האירוע הזה בחומרה רבה ומבקש להיות מעודכן אישית בכל פרט בחקירה", אמר היועץ וינשטיין במהלך שיחתם של השניים.

יצחקי הבהיר מצדו כי הנושא נמצא מהיום בחקירה, וכי הוא אכן יעדכן את היועמ"ש.

גורם משפטי ציין כי השיחה בין השניים מלמדת על רצינות הכוונה לטפל באירוע החמור שתועד, אשר ייתכן שהביא למותו של האזרח.

"לא נאפשר לקחת את החוק לידיים"

מוקדם יותר היום (ב') הודיעה המשטרה על חקירה פלילית בנושא תקיפתו של האזרח האריתראי זרהום, שנורה בידי מאבטח לאחר שנחשד בטעות כמחבל ולאחר מכן הוכה על-ידי עוברי אורח.

במשטרה מנסים כעת לאתר את האנשים שתקפו את זרהום לאחר הירי, ולשם כך הם מתכוונים לעשות שימוש במצלמות האבטחה המוצבות בתחנה. המאבטח שירה בזרהום תושאל כבר אתמול, ובהמשך יוחלט אם לזמן אותו לחקירה.

מפקד מרחב נגב, תת-ניצב אמנון אלקלעי, הורה לחוקרי ימ"ר נגב לאתר את האזרחים שהכו את הנתין הזר במכות נמרצות ובעטו בו ללא היכר, לאחר שזה כבר נוטרל ושכב על הרצפה מבלי שהיווה סכנה.

"המשטרה רואה זאת בחומרה רבה ולא תאפשר לקחת את החוק לידיים", נמסר מהמשטרה. "נדרש מכולנו לנהוג באיפוק ובמשנה זהירות ולאפשר למשטרה לבצע את תפקידה".

"לפנות את השטח לכוחות הביטחון"

גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס ללינץ' וקרא לציבור הישראלי להנמיך את הלהבות. "שאף אחד לא ייקח את החוק לידיים", אמר נתניהו בפתח ישיבת סיעת הליכוד בכנסת. "אדם שנקלע למקום האירוע צריך לפנות את השטח לכוחות הביטחון".

נתניהו התייחס לגל הטרור והאשים את חמאס, את הרשות הפלסטינית ואת התנועה האסלאמית בהסתה נגד ישראל. "מה שאנחנו רואים עכשיו זה שילוב בין בן לאדן לצוקרברג", הוא אמר. "ההסתה ברשתות החברתיות היא המניעה את מעשי הרצח, אנחנו רואים זאת בבירור".