חדש: רכבים ללא נהג לנסיעות בשדה תעופה ואזורי תעשייה

הכירו את הרכב האוטונומי החדש EZ10, שיעלה בקרוב על הכביש ויוביל נוסעים ללא צורך בנהג, בתוך שדות תעופה, מרכזי ערים ואזורי תעשייה ומסחר

אוטובוס ללא נהג סינגפור, EZ10, כלי רכב אוטונומיים / צילום: EasyMile
אוטובוס ללא נהג סינגפור, EZ10, כלי רכב אוטונומיים / צילום: EasyMile

אוטובוס ללא נהג שפותח על-ידי החברה הצרפתית Easymile יתחיל לפעול בקרוב בפארק עסקי בקליפורניה ובפארק בסינגפור. האוטובוס המכונה EZ10 נוסע בצורה אוטונומית לחלוטין - אין בו הגה, והוא מיועד לנסיעות של הקילומטר האחרון, כמו בין שאטלים או בתוך אזורים תחומים ומוגדרים כמו שדות תעופה, מרכזי ערים ופארקים עסקיים.

בניגוד לרכבת קלה או רכבת רגילה, אין צורך בתשתית ייעודית על מנת להפעיל את האוטובוס האוטונומי הזה. הוא עוקב אחרי מסלול וירטואלי שהוטמע בו מראש, והוא משתמש במערכת GPS דיפרנציאלית ומספר סנסורים על מנת להתמצא בשטח.

ה-EZ10 מצויד במנוע חשמלי שניתן להטעין לחלוטין בתוך 8 שעות, ומסוגל להגיע לטווח של 80 ק"מ על הטענה אחת. הוא מסוגל להכיל עד 12 נוסעים ולהגיע למהירות מקסימלית של 40 קמ"ש.

בדצמבר הקרוב ה-EZ10 יתחיל בפיילוטים בסינגפור ובקליפורניה על מסלולים מעגליים באורך 1.5 ק"מ. הפיילוטים צפויים להסתיים באמצע 2016, ואם הכול ילך כשורה - החברה הצרפתית מקווה לשווק 100-200 יחידות במהלך 2017.