העתיד של באיירן מינכן: משקיעה 70 מיליון אירו בבניית אקדמיה

המועדון הניח את אבן פינה של המתחם החדש שאמור להיות מוכן בעונת 2017/18

רוברט לבנדובסקי עם תומאס מולר, באיירן מינכן, בונדסליגה / צלם: רויטרס
רוברט לבנדובסקי עם תומאס מולר, באיירן מינכן, בונדסליגה / צלם: רויטרס

ההווה של באיירן מינכן נראה מצוין, עם פתיחה מושלמת של 27 נקודות מתוך 27 אפשריות לעונת הבונדסליגה 2015/16, אבל זה לא אומר שאצל האלופה הגרמנית לא חושבים על העתיד: בקבוצה קיימו את טקס הנחת אבן הפינה לאקדמיה החדשה אותה החלו לבנות, בתקציב של 70 מיליון אירו. היא תכלול שמונה מגרשים שונים, ביניהם אצטדיון שיכיל 2,500 מקומות, וגם אולם ספורט רב-תכליתי, חדרי כושר, משרדים ומתקני מגורים לשחקני מחלקות הנוער השונים של המועדון הבווארי.

יש לציין כי גם הקבוצה הבוגרת של המועדון תחל להתאמן במתקן, החל מעונת 2017/18 - מועד פתיחתו המתוכנן. המתחם ישתרע על-פני 30 דונם, והוא יהיה גדול פי ארבעה ממתקן האימונים הנוכחי של באיירן.

לא בטוח שהמאמן, פפ גווארדיולה, יהיה בקבוצה בעת חניכת האקדמיה החדשה (חוזהו מסתיים בתום העונה הנוכחית), אבל הוא בכל מקרה אמר: "מדובר על השקעה טובה יותר מאשר רכישת שני שחקנים טובים בכסף גדול".

מבחינת מימון בניית המתחם, הרי שעבור מועדון כמו באיירן מדובר על משימה קלה: בין השנים 2014-2006 הצטבר הרווח הנקי של הקבוצה לכדי 72 מיליון אירו. ההכנסות שלה בעונת 2013/14 המריאו לשיא כל הזמנים של 487.5 מיליון אירו, והיא הצליחה, 15 שנים לפני מועד הפרעון הסופי - למחוק לחלוטין את כל החובות שלה שנוצרו כתוצאה ממימון בניית אצטדיון האליאנץ ארנה.